معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت:‌ معضل سوء تغذیه و چاقی بین مردم كشور در حال افزایش است به طوری كه 3 تا 10 درصد بودجه بهداشتی كشور صرف مشكلات چاقی می‌شود.

سلامت نیوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت:‌ معضل سوء تغذیه و چاقی بین مردم كشور در حال افزایش است به طوری كه 3 تا 10 درصد بودجه بهداشتی كشور صرف مشكلات چاقی می‌شود.
 احمدرضا فرسار در حاشیه نشست خبری خود در زمینه اجرای برنامه بسیج كشوری اطلاع رسانی و آموزش همگانی تغذیه صحیح با محوریت پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در پاسخ به خبرنگار فارس اظهار داشت: سوء تغذیه و چاقی عوارض بسیاری را در بر دارد در این راستا نیز متأسفانه 3 تا 10 درصد بودجه كل بهداشتی كشور صرف هزینه مشكلات و معضلات چاقی می‌شود.

وی افزود: بیماری دیابت از جمله‌بیماری‌هایی است كه بر اثر چاقی ایجاد می‌شود در حالی كه با پیشگیری از سوء تغذیه می‌توان از بیماری دیابت جلوگیری كرد زیرا درمان بیماری دیابت بسیار گران سنگین است و كم موفق به حساب می‌آید.

فرسار به عوارض چشمی و قلبی بر اثر سوء تغذیه و چاقی نیز اشاره كرد و گفت: مشكلات چاقی در حال حاضر «میلیون‌ها روز» كوتاهی عمر و در نهایت مرگ بیماران را در بر دارد.
به گزارش فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی به نامگذاری‌های برنامه هفته بسیج كشوری اطلاع رسانی و آموزش همگانی تغذیه صحیح با محوریت پیشگیری از اضافه وزن و چاقی كه از 3 تا 10 اسفند در سراسر كشور اجرا می‌شود، اشاره كرد و افزود: روز 3 اسفند روز تغذیه و سلامتی با موضوع رفتارهای سالم و رفتارهای ناسالم تغذیه و روز 4 اسفند روز سلامت و چاقی با موضوع روند اضافه وزن و چاقی در تمام گروه‌های سنی اختصاص یافته است.

فرسار به روزهای دیگر این هفته از جمله روز 5 اسفند روز تغذیه، سلامت و راهنمای غذایی ایرانیان با موضوع گروه‌های غذایی، واحدها، جایگزین‌ها، تعادل و تنوع در برنامه غذایی، 6 اسفند روز تغذیه، سلامت و فست‌فودها با موضوع و محورهای اصلی مضرات فست‌فودها، نكاتی كه به سالم شدن فست‌فودها كمك می‌كند.

وی افزود:‌ 7 اسفند نیز روز تغذیه، سلامت و دیابت با موضوع نقش تغذیه در پیشگیری از دیابت و نحوه تغذیه در بیماران دیابتی و همچنین 8 اسفند روز تغذیه، سلامت و بیماری‌های قلبی و عروقی با محورهای نقش تغذیه در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و تغذیه بیماران مبتلا نامگذاری شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی خاطرنشان كرد: 9 اسفند نیز روز تغذیه، سلامت و روغن‌های خوراكی با موضوع خصوصیات یك روغن خوراكی مناسب، نحوه مصرف نگهداری و خطرات اسید چرب ترانس و استاندارد آن و در نهایت 10 اسفند با عنوان روز تغذیه، سلامت و اماكن عمومی با موضوع و محورهای اصلی تغذیه سالم در اماكن و مراكز عمومی، (رستوران‌ها، سلف‌سرویس ادارات، مهدكودك‌ها، مدارس، كارخانه‌ها، پادگان‌ها) نامگذاری و اختصاص یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha