یک متخصص طب ایرانی با اشاره به فصل تابستان و افزایش احتمال گرمازدگی روش‌هایی را برای پیشگیری از بروز این اتفاق توضیه کرد.

نوشیدنی‌هایی برای پیشگیری از گرمازدگی

سلامت نیوز:یک متخصص طب ایرانی با اشاره به فصل تابستان و افزایش احتمال گرمازدگی روش‌هایی را برای پیشگیری از بروز این اتفاق توضیه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،نعمت‌الله مسعودی متخصص طب ایرانی در خصوص نوشیدنی‌های مفید برای پیشگیری از گرمازدگی در فصل تابستان توضیح داد: نوشیدن شربت سکنجبین منافع بسیاری دارد؛ یکی از خواص سکنجبین این است که اگر آن را با یخ بنوشیم، از حرارت معده می‌کاهد.

وی گفت: اگر سکنجبین را با ریشه و تخم کاسنی مخلوط کرده و کمی گلاب به آن اضافه کنند، نوشیدنی پر سود و شگفت‌آور می‌شود و می‌تواند کمک زیادی پیشگیری از گرمازدگی کند.

مسعودی افزود: استفاده از خاکشیر یخ‌زده و شربت آب‌لیمو برای جلوگیری از گرمازدگی موثر است؛ بهتر است برای جلوگیری از اسهال و تأثیر خنکی، خاکشیر باید به شکل یخ‌زده یا همراه خرده یخ مصرف شود.

این متخصص طب ایرانی توصیه کرد: با توجه به گرمی و آلودگی هوا، مصرف آب‌لیمو نیز به دلیل داشتن ویتامین C که دارای خاصیت ضدعفونی‌کننده است، توصیه می‌شود و نیاز است هر دو روز یک بار، یک عدد لیمو در آب مصرفی استفاده شود.

وی با بیان اینکه هندوانه یک میوه تابستانی لطیف، آبدار، خنک کننده، آرام بخش و مسکن التهابات درونی است که اصولا برای رفع عطش در اوج گرمای تابستان مصرف می‌شود گفت: طبیعت هندوانه سرد است و برای افراد گرم مزاج بسیار مطلوب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha