شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 248920

گلوتن نام یک خانواده از پروتیین موجود در دانه مانند گندم، چاودار و جو است. دو پروتیین اصلی در گلوتن، به نام گلیادین و گلوتنین وجود دارد که گلیادین باعث اثرات مضر در بدن است. در رژیم غذایی فاقد گلوتن، باید گلوتن را به‌طور کامل از مواد غذایی مصرفی حذف کنید.

سلامت نیوز:گلوتن نام یک خانواده از پروتیین موجود در دانه مانند گندم،  چاودار و جو است. دو پروتیین اصلی در گلوتن، به نام گلیادین و گلوتنین وجود دارد که گلیادین باعث اثرات مضر در بدن است. در رژیم غذایی فاقد گلوتن، باید گلوتن را به‌طور کامل از مواد غذایی مصرفی حذف کنید.

رژیم لاغری کم‌کربوهیدرات: به گزارش سلامت نیوز به نقل از شهروند ،رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات (لوکارب،کتوژنیک) یک رژیم لاغری براساس غذاهای واقعی و کربوهیدرات بسیار پایین است که مناسب برای افرادی است که می‌خواهند لاغر شوند و چربی‌های اضافی چندساله را از بدنشان خارج کنند.

این رژیم همچنین مناسب افراد دیابتی است و علاوه بر کاهش وزن، زمینه‌ساز سلامتی و بهبود بیماری‌های مزمن در بدن می‌شود. این رژیم لاغری از مقدار زیادی سبزیجات برگ پهن، گوشت، ماهی، تخم‌مرغ و میوه تشکیل شده است، فقط باید میزان مصرف نشاسته، مواد غذایی فناوری‌شده و قندوشکر را به حداقل رساند.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای: رژیم غذایی مدیترانه‌ای یکی از رژیم‌های غذایی است که برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی موثر است. تاریخچه این رژیم به قرن بیستم برمی‌گردد که معمولا هر آن‌چه در اطراف دریای مدیترانه موجود بود، خورده می‌شد.

این رژیم شامل مقدار زیادی سبزیجات، میوه‌ها، ماهی، مرغ، غلات کامل، حبوبات، انواع توت‌ها، محصولات لبنی و روغن زیتون است. مقدار و میزان هریک از گروه‌های غذایی بستگی به شرایط فیزیکی و هدف کاهش وزن شما دارد و باید قبل از شروع با پزشک خود مشورت کنید.


رژیم غذایی پارینه‌سنگی: رژیم غذایی پارینه‌سنگی بسیار مشهور و ساده است، زیرا در کاهش وزن و بهبود سلامت عمومی موثر است و درحال حاضر، محبوب‌ترین رژیم غذایی در جهان است. در این رژیم لاغری، شما باید مانند انسان‌های نخستین غذا مصرف کنید و از خوردن غذاهای فرآوری‌شده، دوری کنید.


رژیم لاغری فاقد گلوتن: گلوتن نام یک خانواده از پروتیین موجود در دانه مانند گندم،  چاودار و جو است. دو پروتیین اصلی در گلوتن، به نام گلیادین و گلوتنین وجود دارد که گلیادین باعث اثرات مضر در بدن است. در رژیم غذایی فاقد گلوتن، باید گلوتن را به‌طور کامل از مواد غذایی مصرفی حذف کنید.

به همین دلیل این رژیم لاغری مانند یک چالش بزرگ است؛ چراکه با توجه به این‌که مواد تشکیل‌دهنده گلوتن (مانند گندم) به غذاهای مختلفی اضافه شده‌اند، بنابراین در این رژیم لازم است برچسب تمام مواد غذایی که می‌خواهید مصرف کنید را به دقت مطالعه کنید.

از مصرف مواد غذایی مانند گندم (آرد گندم، جوانه گندم و سبوس گندم)، چاودار، جو، سمولینا، انواع نان، پاستا، غلات و حبوبات، آبجو، کیک، شیرینی، شیرینی‌جات، بیسکویت، سس، سس‌های گوشت، به‌خصوص سس سویا و غیره باید خودداری شود  اما در مقابل مصرف سبزیجات برگ پهن، گوشت، ماهی، تخم‌مرغ و میوه آزاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha