جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 253506

یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی بیان کرد: صدا دادن زانو، اگر همراه با درد نباشد و موجب محدودیت حرکتی نشود، نگران‌کننده نیست.

آیا «صدا دادن زانوها» نگران‌کننده است؟

سلامت نیوز: یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی بیان کرد: صدا دادن زانو، اگر همراه با درد نباشد و موجب محدودیت حرکتی نشود، نگران‌کننده نیست.

به گزارش سلامت نیوز، محمدتقی حلی‌ساز در گفتگو با آنا درباره صدا دادن زانو هنگام نشستن و بلند شدن، گفت: صدایی که معمولاً از مفاصل به‌خصوص زانو هنگام بلند شدن، نشستن، راه رفتن، دویدن و ... شنیده می‌شود اگر با درد همراه نباشد نیازی به مراجعه به پزشک و دریافت خدمات درمانی ندارد.

وی افزود: از عمده‌ترین دلایل صدا دادن بدون درد زانو هنگام بلندشدن و نشستن می‌توان به آزاد شدن گاز مفاصل، لغزیدن تاندون‌ها روی‌هم و ... اشاره کرد که در بیش‌تر موارد، این عارضه به‌صورت خودبه‌خود بهبود می‌یابد.

این متخصص طب فیزیکی و توان‌بخشی خاطرنشان کرد: اما اگر صدای زانو همراه با درد و محدودیت حرکتی باشد باید فرد برای درمان به پزشک مراجعه کند.

حلی‌ساز یادآور شد: متخصصان طب فیزیکی تلاش می‌کنند به کمک به دارودرمانی و تقویت عضلات زانو این عارضه را برطرف کنند که بهترین راه برای تقویت عضلات انجام تمرینات ورزشی است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیة‌الله (عج) تصریح کرد: بیماران باید به خاطر داشته باشند تمرینات ورزشی باید تحت نظر متخصص انجام شود؛ زیرا انجام تمرینات و ورزش‌های سنگین و غیراصولی، می‌تواند موجب بروز عارضه‌ای دیگر یا تشدید بیماری شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha