معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: صدور پروانه شکار برای پرندگان خشکی زی در بسیاری استان‌های کشور ربطی به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ندارد و اخبار شنیده شده مبنی بر صدور این مجوز‌ها به دلیل شیوع آنفلوانزا صرفا مغلطه است.

صدور پروانه شکار ربطی به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ندارد

سلامت نیوز:معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: صدور پروانه شکار برای پرندگان خشکی زی در بسیاری استان‌های کشور ربطی به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ندارد و اخبار شنیده شده مبنی بر صدور این مجوز‌ها به دلیل شیوع آنفلوانزا صرفا مغلطه است.
             
به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمیزان،مجید ظهرابی درباره آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اظهار کرد: در کشور حدود ۵۴۰ گونه پرنده داریم. از این ۵۴۰ گونه پرنده برخی ذاتا خشکی زی، برخی آب زی، کنار آب زی، مهاجر و بومی هستند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با بیان اینکه مشکلی که در زمینه  آنفلوانزای فوق حاد پرندگان داریم با پرندگان آب زی و کنار آب زی مهاجر است، افزود: صدور پروانه شکار برای پرندگان خشکی زی در بسیاری استان‌های کشور، ربطی به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان ندارد و اخبار شنیده شده مبنی بر صدور این مجوز‌ها به دلیل شیوع آنفلوانزا اشتباهی تعمدی و هدفدار است.

ظهرابی در ادامه بیان کرد: در رابطه با پرندگان آب زی و کنار آب زی، سازمان حفاظت محیط زیست با سازمان دام پزشکی توافقی کرده که سازمان حفاظت محیط زیست پروانه شکار را صادر و در صورتی که سازمان دامیزشکی احساس کرد که این پروانه شکار می‌تواند باعث انتشار بیماری شود و یا کانونی از بیماری به وسیله این پروانه شکار کشف شود؛ بلافاصله به سازمان محیط زیست نامه‌ای ارسال می‌کند. به میزان حاد بودن شرایط، سازمان دامپزشکی به عنوان متولی تشخیص این بیماری و متولی مدیریت این بیماری، به سازمان محیط زیست اعلام و سازمان دقیقا برابر خواست سازمان دامپزشكی ممنوعیت و محدودیت اعمال می‌كند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در ابن خصوص تعهدات لازم مبنی بر توقف شكار در صورت درخواست سازمان دامپزشكی از شكارچیان اخذ و تذكر مربوطه به روی پروانه شكار با مهر به صورت كاملا مشخصی قید شده است. این نگرانی‌های ایجاد شده با عنوان شیوع آنفلوانزا و صدور پروانه شکار، بی دلیل ایجاد شده و این بار مخالفین شكار موضوع بیماری آنفلوانزا را بهانه كرده اند همان طور كه قبلا فصل شكار را بهانه کردند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha