چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
کد خبر: 260078

باید دید ریشه مشکلات جنسی مردان در چیست گاهی یک بیماری ساده مثل تیروئید پرکار باعث مشکل شایعی بنام انزال زودرس در آقایان می شود.

سلامت نیوز: باید دید ریشه مشکلات جنسی مردان در چیست گاهی یک بیماری ساده مثل تیروئید پرکار باعث مشکل شایعی بنام انزال زودرس در آقایان می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، مشکلات جنسی در رابطه زناشویی یکی از مهمترین علت های جدایی و یا طلاق عاطفی میان زوج ها است. اختلالات جنسی فقط مخصوص خانمها نیست و بیشتر آقایانی که از این بیماری رنج می برند بنابر دلایلی آن را پنهان کرده و خود را سالم وانمود می کنند.

اختلالات جنسی یکی از شایعترین مشکلات در بین مردان است که در گاهی از مواقع موجب نارضایتی طرفین و فروپاشی زندگی زناشویی می شود . این اختلالت در مردان انواع مختلفی دارد و مهم ترین آن ها اختلال در میل جنسی ، اختلال در انزال و نعوظ است . در ادامه این بخش از سلامت جنسی نمناک با 10 نوع از اختلالات شایع مردانه و درمان آن ها آشنا خواهید شد پس این مطلب را از دست ندهید.

اختلالات نعوظ

دلیل احتمالی:مشکلات قلبی- عروقی

اختلالات نعوظ در مردان به علت کاهش جریان خون و چاقی ایجاد می شود . اضافه وزن و چاقی و کاهش جریان خون بیماری عروق کرونری قلب در آینده می گردد . حدود دو سوم مردانی که به حمله قلبی دچار می شوند، در سه سال گذشته با اختلالات نعوظ روبرو بوده اند.

راه حل:

سطح کلسترول خون در 75 درصد مردان مبتلا به اختلالات نعوظ، غیر طبیعی است. برای درمان اختلالات باید از یک رژیم غذایی مناسب و ورزش بهره بگیرید و وزن خود را کم کنید.

کاهش میل جنسی

دلیل احتمالی:کاهش هورمون تستوسترون

استرس شغلی، مشکلات خانوادگی و کمبود خواب ممکن است موجب کاهش میل جنسی شود . اگر شما استرس ندارید و دچار مشکلات خانوادگی نیستید احتمال دارد هورمون تستوسترون که یک هورمون مردانه است کاهش یافته باشد . کاهش این هورمون به غیر از کاهش میل جنسی سبب ابتلا به پوکی استخوان، دیابت نوع دو، بیماری عروق کرونری قلب ، سندرم متابولیک، مرگ زودرس نیز می شود.

راه حل:

با یک آزمایش خون ساده سطح تستسترون خود را بررسی کنید و اگر این هورمون کم بود درمان های لازم را انجام دهید.

انزال زودرس

دلیل احتمالی:پرکاری غده تیروئید

یکی از شایعترین مشکلات در مردان جوان که زندگی مشترک را مختل می سازد انزال زود رس است. یک مرد از هر سه مرد دچار انزال زود رس هستند . عوامل مختلفی موجب انزال زودرس می شوند که عبارتند از :مشکلات روانی، اختلال در عملکرد غده تیروئید به خصوص پر کاری تیروئید. پرکاری تیروئید از دلایل انزال زودرس حدود نیمی از مردان است.

راه حل:

 برای درمان این مشکل یک آزمایش خون ساده بدهید تا پرکاری تیروئید شما مشخص گردد. سپس نزد دکتر بروید و مشکل تیروئید خود را درمان کنید زیرا دارو درمانی به سرعت انزال زودرس را رفع می کند. اگر مشکل تیروئید ندارید ، از ورزش، تکنیک های تنفسی، کاندوم و رفتاردرمانی برای درمان انزال زودرس استفاده کنید.

درد در هنگام انزال

دلیل احتمالی:اسپاسم عضله یا التهاب پروستات

از اختلالات جنسی مردان است که ناشی از اختلالات عصبی می شود و در مردان جوان رخ می دهد.از دیگر علت های درد در هنگام انزال ، التهاب غده پروستات است.

راه حل:

نزد یک متخصص کلیه و مجاری ادراری برای درمان این اختلال جنسی بروید.

کاهش سرزندگی و نشاط جنسی

دلیل احتمالی:افسردگی یا مصرف داروهای ضد افسردگی

یکی از اختلالت جنسی که مردان با آن دست و پنجه نرم می کنند کاهش اشتیاق جنسی و سرزندگی و نشاط جنسی است که اغلب به دنبال درمان افسردگی ایجاد می شود یعنی اینکه داروهای ضد افسردگی سبب کاهش تمایلات جنسی در مردان می شود.

راه حل:

اگر مبتلا به افسردگی هستید و به دنبال درمان او رفته اید حتما پزشک برای شما دارو های ضد افسردگی تجویز می کند که در برخی مواقع موجب کاهش میل جنسی شما می گردد. در این صورت باید به پزشک مراجعه کنید تا او داروی دیگری را جایگزین داروی شما کند و یا به طور موقت داروی شما را قطع نماید تا میل جنسی شما بازگردد.

درد در آلت تناسلی در حین رابطه جنسی

دلیل احتمالی:خمیدگی آلت تناسلی در زمان نعوظ (بیماری Peyronie)

یکی دیگر از اختلالات جنسی درد آلت تناسلی هنگام رابطه جنسی است که علت آن تشکیل یک بافت سخت یا فیبروزی غیر طبیعی در زیر پوست آلت تناسلی است و همراه با درد در هنگام برقراری رابطه جنسی است.

راه حل:

این بیماری درمان قطعی ندارد و اغلب با جراحی درمان می شود.

التهاب و تورم بیضه ها

دلیل احتمالی:سرطان بیضه

یکی بیماری های بدون نشانه و بدون درد سرطان بیضه است که از علائم آن تورم و التهاب بافت بیضه می باشد که می توان با دست آن را معاینه کرد .

راه حل:

سرطان بیضه را می توان در مرحله اولیه به راحتی تشخیص داد و درمان نمود بنابراین در صورت مشاهده التهاب و تورم در بیضه سریع نزد پزشک بروید . همچنین برای تشخیص این بیماری هنگامی که در حمام و در زیر دوش آب گرم هستید خود را معاینه کنید زیرا در این زمان عضلات منبسط هستند .

عدم انزال یا انزال دیررس

دلیل احتمالی:دیابت و اضافه وزن

مشکلات روانی مانند اضطراب، استرس شغلی و تاریخچه سوء استفاده جنسی در دوران کودکی،از عوامل اصلی ابتلا به اختلالات ارگاسم است اما در برخی از مواقع مشکلات مربوط به گیرنده های دستگاه تناسلی ناشی از دیابت موجب نرسیدن به ارگاسم می شود . از دیگر عواملی که بر اختلالات نعوظ و کاهش میل جنسی تاثیر گذار است چاقی و اضافه وزن می باشد.

راه حل:

تغییر سبک زندگی در درمان این مشکل بسیار کمک کننده است بنابراین تغذیه سالم داشته باشید و ورزش کنید و اگر مشکلتان برطرف نشد نزد پزشک بروید.

عدم ایجاد حالت نعوظ به طور ناگهانی

دلیل احتمالی:انسداد رگ به ویژه اگر همراه با پادرد باشد

گاهی مردان مسن دچار کاهش طبیعی هورمون می شوند و به همین امر دچار اختلالات گاهگاهی نعوظ می گردند . اما اگر این اختلالات در جوانان بروز کند موجب انسداد شریان های مربوط به اندام تحتانی و درد پاها می شود . بیماری پارکینسون، MS، دیابت، فشار خون بالا و استعمال دخانیات خطر انسداد شریان ها را افزایش می دهند.

راه حل:

این مشکل مربوط به اختلال در جریان خون است و فردی که دچار این بیماری هاست باید به پزشک مراجعه نماید و درمان شود.

عدم خروج مایع منی در هنگام انزال

دلیل احتمالی:داروهای پروستات

مصرف برخی داروهای پروستات سبب عدم خروج منی یا مقدار کم این مایع در هنگام انزال می شوند . آسیب های عصبی نیز در بیماران مبتلا به دیابت نیز سبب عدم خروج مایع منی در هنگام انزال می شود.

راه حل:

این اختلال در کسانی که ناراحت کننده نیست به درمان نیاز ندارد و اگر قصد بچه دار شدن دارید این مشکل را با درمان های دارویی رفع کنید.

 منابع : جام جم آنلاین - نمناک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha