این روزها لاغری به مد تبدیل‌ شده است که این موضوع در بین بیشتر خانم‌ها به یک اپیدمی تبدیل‌ شده که بسیاری از بانوان به آن روی می‌آورند.

چگونه با رژیم واقعی و سالم لاغرشویم؟

سلامت نیوز:  این روزها لاغری به مد تبدیل‌ شده است که این موضوع در بین بیشتر خانم‌ها به یک اپیدمی تبدیل‌ شده که بسیاری از بانوان به آن روی می‌آورند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، لاغری این روزها به مد تبدیل‌شده است و هزینه‌ای زیادی را شامل می‌شود که این موضوع در بین بیشتر خانم‌ها به اپیدمی تبدیل‌شده است و بسیاری از بانوان بدون آنکه عوارض رژیم‌های مختلف را بدانند اقدام به گرفتن رژیم‌های لاغری می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد بسیاری از بانوان برای آنکه رژیم لاغری بگیرند به سمت رژیم‌های سخت غذایی رو می‌آورند این در حالی است که این نوع رژیم که اصولاً با حذف و یا کاهش کربوهیدرات همراه است سبب بالا رفتن ضربان قلب می‌شود و این موضوع با حمله قلبی و سکته مغزی همراه است. در چنین مواقعی بدن چربی داخلی را می‌سوزاند و این‌گونه فرد دچار کاهش وزن می‌شود.

پزشکان معتقدند یکی از دلایلی که سبب شده که بیمارهای قلبی و عروقی افزایش پیدا کند همین رژیم‌های بی‌برنامه‌ای است که برخی اقدام به گرفتن این نوع رژیم‌ها می‌کنند.

البته این گروه از پزشکان توصیه می‌کنند افرادی که اقدام به رژیم‌هایی که کربوهیدرات کم دارد می‌کنند باید برای جبران ان در بدن از میوه، سبزی‌ها و غلات استفاده کنند.

این مواد غذایی اصلی‌ترین خوراکی‌ها برای کاهش التهاب در بدن است. ایجاد التهاب در بدن می‌تواند زمینه‌ساز بروز ضربان نامنظم قلب و مشکلات دهلیز در قلب شود.

کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند افرادی که تصمیم دارند با رژیم غذایی وزن خود را کاهش دهند باید در انتخاب نوع رژیم دقت کنند و رژیمی را انتخاب کنند که همه انواع مواد غذایی به بدن برسد انجام ورزش روزانه، نوشیدن مایعات ازجمله آب و داشتن خواب کافی می‌تواند تناسب‌اندام مطلوب را بدون نیاز به گرفتن رژیم‌های خوراکی سخت به وجود آورد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha