سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
کد خبر: 271425

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان گفت: باید از تجربه ۲۰ سالی که هامون را در اولویت بعد از کشاورزی قرار دادیم که نتیجه آن گرد و غبار بود درس بگیریم.

نباید اولویت تالاب هامون را بعد از کشاورزی قرار دهیم

سلامت نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان گفت: باید از تجربه ۲۰ سالی که هامون را در اولویت بعد از کشاورزی قرار دادیم که نتیجه آن گرد و غبار بود درس بگیریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،وحید پورمردان در خصوص تأثیر بارندگی‌های اخیر در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: خشکسالی ۲۰ ساله باعث شد سه شغل عمده صیادی، دامداری و کشاورزی که عمدتاً عشایر به آن اشتغال داشتند از بین برود و امسال با توجه به بارندگی‌های اخیر در تلاش هستیم آنها را احیا کنیم.

وی ادامه داد: در ارتباط با آب‌های ناشی از بارندگی‌ها باید مدیریت لازم انجام گیرد و در این خصوص جهاد کشاورزی با اصلاح الگوی کشت و ترویج محصولات کم‌آب می‌تواند نقش مؤثری را در این راستا ایفا کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان اذعان کرد: اولویت‌های ما در مدیریت حجم آب دریافتی امسال باید  آب شرب، تالاب هامون و پس از آن کشاورزی باشد و باید از تجربه ۲۰ سالی که هامون را در اولویت بعد از کشاورزی قرار دادیم که نتیجه آن گرد و غبار بود درس بگیریم.

پورمردان خاطرنشان کرد: در اثر بارش‌ها، پوشش گیاهی نیزارها احیا شده و پرندگان آبزی و کنارآبزی نیز در دل تالاب‌ها مشاهده شده است و امیدواریم با مدیریت مناسب بتوانیم وضعیت احیا را در منطقه تداوم ببخشیم.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha