معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: راهکار اصلی کاهش نمک در نانها، بازنگری بر کیفیت گندم و آرد یا تولید نان‌های صنعتی است.

تولید نان‌های صنعتی،راهکاری برای کاهش نمک در نان‌ها

سلامت نیوز:معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: راهکار اصلی کاهش نمک در نانها، بازنگری بر کیفیت گندم و آرد یا تولید نان‌های صنعتی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر علیرضا رییسی درخصوص شوری نان ها به عنوان قوت غالب ایرانیان، تصریح کرد: یکی از راهکارهای عملی برای کنترل و کاهش مصرف نمک، این است که نمک مصرفی قوت غالب مردم کاهش پیدا کند. این موضوع راهکاری است که در کشورهای دنیا نیز عملیاتی شده است.

وی افزود: در کشور ما نیز یکی از غذاهایی که مصرف زیادی دارد، نان است. در این راستا، یکی از بهترین راهکارها، رفتن به سوی تولید نان های صنعتی است؛ چراکه در نان های صنعتی می توان کنترل بهتری بر میزان نمک مصرفی انجام داد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما نان های سنتی طرفدار زیادی دارد. این موضوع ایراد ندارد، اما مشکل اینجا است که کنترل نمک در تولید نان های سنتی بسیار سخت است. از طرفی، به گفته صنف نانوایی ها، به دلیل نامناسب بودن کیفیت آردها، مجبور به استفاده از نمک بیشتر برای فرآوری خمیر نان هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت؛  رییسی بیان کرد: در این زمینه نظارت ها و کنترل های بسیاری از سوی معاونت بهداشت و غذا و دارو انجام می شود. با نانوایی های متخلف برخورد شده و تعدادی از آنها نیز پلمپ شده اند. اما این برخوردها، راهکار اصلی موضوع نیست، بلکه راهکار اصلی کاهش نمک در نان ها، بازنگری بر کیفیت گندم و آرد یا تولید نان‌های صنعتی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha