سفارت ایران در پاکستان پیگیر ماجرای 3خواهر چابهاری است که از ترس کشته شدن توسط دایی‌شان به پاکستان گریخته‌اند.

فرار پر ماجرای 3خواهر ایرانی به پاکستان

سلامت نیوز: سفارت ایران در پاکستان پیگیر ماجرای 3خواهر چابهاری است که از ترس کشته شدن توسط دایی‌شان به پاکستان گریخته‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری، هفته گذشته روزنامه ایندیپندنت پاکستان گزارشی از زندگی 3خواهر جوان ایرانی منتشر کرد که از ترس کشته‌شدن توسط دایی‌شان به پاکستان گریخته و هم‌اکنون در پناهگاه سریم برنی در شهر کراچی به همراه ده‌ها زن و دختر بی‌سرپرست دیگر زندگی می‌کنند.


براساس گزارشی که در این روزنامه منتشر شد، 3خواهر چابهاری چند‌ماه پیش تصمیم گرفتند راهی پاکستان شوند. یکی از آنها به نام سمیرا گفته است: «5سالم بود که پدر و مادرم از هم جدا شدند. پس از آن مادرم مجبور شد من و بقیه خواهران و برادرم را به محل سکونت برادرش چابهار منتقل کند تا در آنجا زندگی کنیم. در این مدت سختی‌های زیادی کشیدیم و خاطرات تلخی از زندگی در کنار اقوام مادرم دارم. ما توسط آنها تحقیر می‌شدیم و کتک می‌خوردیم و از بین برادر و خواهرهایم فقط من اجازه پیدا کردم که به مدرسه بروم اما بعد از کلاس پنجم دبستان مجبور به ترک تحصیل شدم.»


2سال پیش بود که برادر سمیرا از خانه فرار کرد و تاکنون اثر و نشانی از او پیدا نشده است. سال گذشته نیز، وقتی دایی آنها، قصد داشت تا سمیرا را به اجبار به ازدواج یک مرد معتاد درآورد، در مقابل مخالفت سمیرا، او و خواهرانش را تهدید به قتل کرد. پس از آن بود که دختر جوان تصمیم گرفت همراه 2خواهر دیگرش از خانه فرار کند.


او ادامه داد: «‌متوجه شدم که مقاومت من می‌تواند همه ما را به کشتن دهد. من و یکی از خواهرهایم در یک شرکت بسته‌بندی ماهی کار گرفتیم و در 4‌ماه پولی که نیاز داشتیم را جمع کردیم. صبح یکی از روزهای بهمن سال گذشته به جای رفتن به محل کار، با پای پیاده و اتوبوس از کویر و کوه عبور کردیم و پس از طی مسافت ۲۴۰۰کیلومتری خودمان را به مرز عراق رساندیم اما توسط مأموران دستگیر شدیم و به ناچار به خانه دایی‌مان برگشتیم. پس از آن وضعیت بدتر از قبل شد تا اینکه خرداد‌ماه گذشته بار دیگر نقشه فرار کشیدیم. این‌بار سوار اتوبوسی شدیم و در جهت مخالف، به‌جای عراق به ایالت پنجگور پاکستان رفتیم. در مرز جیوانی، مردی که به همراه خانواده‌اش سفر می‌کرد در ازای دریافت ۳هزار روپیه معادل ۵۰دلار به ما کمک کرد و به‌عنوان اعضای خانواده خود ما را از مرز عبور داد و به این ترتیب به پاکستان آمدیم.»‌


هم‌اکنون خواهران فراری در پناهگاه سریم برنی در شهر کراچی و نزدیک به هزار کیلومتر دورتر از چابهار هستند و این در حالی است که مقامات سفارت ایران از ماجرای آنها باخبر شده‌اند. سمیرا از مسئولان می‌خواهد که به آنها کمک کنند و امکان انتقال و سکونت در یک استان دیگر را برای آنها فراهم کنند تا بتوانند در امنیت کامل به زندگی‌شان ادامه بدهند.  براساس گزارش این روزنامه پاکستانی، یک مقام رسمی در سفارت ایران در کراچی تأیید کرده که به‌دنبال اطلاع از این ماجرا با خواهران فراری در ارتباط است تا مقدمات بازگشت آنها به ایران و ادامه زندگی‌شان به‌دور از ترس از دایی‌‌شان فراهم شود ولی جزئیاتی مبنی بر زمان و چگونگی بازگرداندن آنها به ایران را بیان نکرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha