مدتی است که تبلیغ محصولی که مدعی درمان قطعی سفیدی موهاست، به صورت زیرنویس و به همراه تصاویری از یکی از مجریان تلویزیون از شبکه‌های سیما پخش می‌شود؛ تبلیغ این محصول که با عبارات نامتعارفی چون «مورد تایید مجری سرشناس کشور»! در شکل و شمایل تبلیغات ماهواره‌ای روی آنتن می‌رود، فارغ از درست یا نادرست بودنش زیر سوال است اما ماجرا زمانی تاسف‌برانگیزتر می‌شود که علی ضیاء، همان مجری‌ای که از تصاویرش برای این تبلیغات استفاده شده، هرگونه ارتباطی با شرکت تولیدکننده این محصول را تکذیب می‌کند!

ماجرای عجیب تبلیغ رفع سفیدی مو و یادآوری یک قانون فراموش‌شده

سلامت نیوز:مدتی است که تبلیغ محصولی که مدعی درمان قطعی سفیدی موهاست، به صورت زیرنویس و به همراه تصاویری از یکی از مجریان تلویزیون از شبکه‌های سیما پخش می‌شود؛ تبلیغ این محصول که با عبارات نامتعارفی چون «مورد تایید مجری سرشناس کشور»! در شکل و شمایل تبلیغات ماهواره‌ای روی آنتن می‌رود، فارغ از درست یا نادرست بودنش زیر سوال است اما ماجرا زمانی تاسف‌برانگیزتر می‌شود که علی ضیاء، همان مجری‌ای که از تصاویرش برای این تبلیغات استفاده شده، هرگونه ارتباطی با شرکت تولیدکننده این محصول را تکذیب می‌کند! 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، داستان تبلیغ محصولی که مدعی درمان سفیدی مو است، از آنجایی آغاز شد که تولیدکننده این محصول به عنوان مهمان برنامه «فرمول یک»، حدود سه سال پیش مقابل علی ضیاء نشست و مدعی یک ابتکار جدید شد اما ماجرا به همین جا خاتمه نیافت؛ پس از پخش این برنامه، تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی برای این محصول صورت گرفت که از چهره ضیاء نیز در آنها استفاده شده بود که همان زمان از سوی این مجری تکذیب شد.
حالا با وجود تکذیب‌های پیشین ضیاء، اخیرا پای این تبلیغات به شبکه‌های تلویزیونی هم باز شده است! هرچند این مجری تلویزیون باز هم مدعی است که هیچ ارتباطی با شرکت تولیدکننده محصول درمان سفیدی مو ندارد.


مجری «فرمول یک» در این زمینه اظهار کرده است: تبلیغی که من در آن حضور دارم سوءاستفاده از برنامه‌ای است که سه سال پیش روی آنتن رفته است و آن را تایید نمی‌کنم.


او تاکید کرد: تلویزیون اجازه حضور نماینده این کالا را در یک قسمت از برنامه ما داده بود و پخش مجدد آن، چه در شبکه‌های ماهواره‌ای و چه کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی، بدون اجازه از من و تلویزیون است و ما هم چیزی از این محصول ندیده‌ایم که آن را تایید کنیم.


ضیاء خاطرنشان کرد: این دارو را تایید نمی‌کنم و بارها در صفحه اینستاگرام خود در قالب استوری‌های متعدد گفته‌ام که این مطلب را تایید نمی‌کنم. درباره پخش از شبکه‌های تلویزیونی نیز اطلاعی ندارم و اگر همگنی بین تبلیغات ماهواره با برخی شبکه‌های تلویزیونی وجود دارد، بهتر است از طریق مسوولان همان شبکه‌ها استعلام کنید.


او در پایان بار دیگر یادآور شد: من این محصول را تایید نمی‌کنم، مورد تایید بنده نیست و مردم به اعتبار بنده خرید نکنند.

اتفاقاتی از این دست برای نخستین بار نیست که در تلویزیون رخ می‌دهد. پیشتر هم پخش تبلیغات محصولاتی چون کرم‌های حلزونی، چای سبز مضر، انواع چیپس و پفک و ... بارها شیوه نظارت بر پخش تبلیغات تلویزیونی را از سوی کارشناسان رسانه و سلامت زیر سوال برده است.
و در حالی سریال تبلیغ کالاهای مضر در تلویزیون همچنان ادامه‌دار است که وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی از سال‌ها قبل قانون ممنوعیت تبلیغ کالاهای مضر را به صداوسیما ابلاغ کرده است ولی همچنان چندان جدی گرفته نمی‌شود.


تبلیغ کالاهای مضر در رادیو و تلویزیون بر اساس ماده‌ی ۳۷ قانون برنامه‌ی پنجم توسعه و آیین‌نامه تبلیغات سازمان صداوسیما، ممنوع است، اما هر بار وقوع اتفاقاتی از این دست، یادآوری می‌کند که این قانون در بسیاری از موارد نادیده گرفته شده و ضمانت اجرایی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha