سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 278328

این روزها در بسیاری از باشگاه‌ها رشته ورزشی پیلاتس ارائه می‌شود. در ادامه به چند سؤال رایج درباره اثرات پیلاتس پاسخ می‌دهیم.

آیا با پیلاتس وزن كم می‌كنیم؟

سلامت نیوز: این روزها در بسیاری از باشگاه‌ها رشته ورزشی پیلاتس ارائه می‌شود. در ادامه به چند سؤال رایج درباره اثرات پیلاتس پاسخ می‌دهیم:


به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم، تمركز اصلی حركات در پیلاتس روی تقویت قدرت عضلانی و اصلاح ساختار بدن است. شكی در فواید پیلاتس برای سلامت و تناسب اندام نیست، اما باید بدانید پیلاتس به اندازه سایر ورزش‌های كاردیو (مانند پیاده‌روی، دو یا شنا) در كاهش وزن مؤثر نیست. چراكه در پیلاتس روی تشك كالری كمتری به نسبت سایر ورزش‌های كاردیو خواهید سوزاند. اگر هدف‌تان كاهش وزن است، باید پیلاتس را با رژیم غذایی لاغری و سایر ورزش‌هایی كه كالری‌سوزی بیشتری دارند ادغام كنید، اما این را هم بگوییم كه حتی اگر با پیلاتس وزن كم نكنید، چون با حركات پیلاتسی خوش‌فرم‌تر می‌شوید، اندام‌تان متناسب‌تر به نظر خواهد رسید.


  هر جلسه كلاس پیلاتس چقدركالری‌سوزی دارد؟
میزان كالری‌سوزی در هر جلسه كلاس پیلاتس به عوامل مختلفی نظیر سختی حركات بستگی دارد، اما به‌‌طور كلی اگر به فرض ۶۸ كیلوگرم باشید، در یك جلسه ۵۰ دقیقه‌ای پیلاتس روی تشك، سطح مبتدی، حدود ۱۷۵ كالری خواهید سوزاند. با ۵۰ دقیقه پیلاتس پیشرفته حتی می‌توانید تا حدود ۲۵۴ كالری هم بسوزانید، اما در كلاس‌های پیلاتس ریفورمر یا هر نوع پیلاتس دیگری كه ضربان قلب را بالا ببرد، كالری‌سوزی به‌ مراتب بیشتری خواهید داشت.


اگر مبتدی هستید، با دو تا سه جلسه در هفته می‌توانید از فواید پیلاتس بهره‌مند شوید، اما اگر به پیلاتس پیشرفته علاقه‌مندید، دنبال باشگاه‌هایی باشید كه كلاس‌های پیلاتس ریفورمر برگزار می‌كنند. پیلاتس ریفورمر روی سازه‌ای تخت ‌مانند انجام می‌شود و شامل حركات چالشی‌تری است. كلاس‌های تركیبی مانند پیلاكسینگ (پیلاتس و بوكس) یا یوگالاتس (یوگا و پیلاتس) نیز جذابیت‌های خاص خودشان را دارند. ضمن این‌كه در مقایسه با پیلاتس روی تشك كالری‌سوزترند.


منابع: healthline.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha