سلامت نیوز :قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: هر شهروند یك پرونده الكترونیكی سلامت خواهد داشت.
 دكتر محمد شریعتی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع و پرونده الكترونیكی سلامت برای شهروندان كشور طی برنامه پنجم به اجرا در می آید.
وی افزود: در پرونده الكترونیك سلامت كه برنامه تحت وب و زنده خواهد بود پس از معاینه پایه اطلاعات مربوط به سوابق بیماری فرد و بیماری های موروثی در خانواده درج می شود.
به گفته دکتر شریعتی تاكنون برای بیش از هشت میلیون و 500 هزار نفر در كشور پرونده الكترونیك سلامت تهیه شده است.
قائم مقام معاون بهداشتی با بیان این كه اهمیت گسترش پزشك خانواده كمتر از هدفمندی یارانه ها نیست، ادامه داد: پزشك خانواده در برخی كشورها سابقه 70 ساله دارد و از مهمترین و موثرترین روش های افزایش سلامت در جامعه است .
دكتر شریعتی بیان داشت: برنامه پزشك خانواده ( phc ) یا مراقبت های اولیه بهداشتی ، عدالت در سلامت و پاسخگویی و افزایش كارآمدی را در سال جهاد اقتصادی به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به مشكلات مربوط به پزشك خانواده كه از سال 84 برای روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر به اجرا در آمد، ادامه داد: مشكلاتی مانند عدم عقد قرارداد سازمانهای بیمه گر ، عدم صدور دفترچه به اندازه كافی و پایین بودن درآمد پزشكان از مشكلات موجود در این طرح بوده است كه با راهكار هایی خوبی كه در این زمینه اندیشیده شده در آینده ای نزدیك رفع خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha