سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 284050

انتخاب خوراکی‌ها و غذاهای خوشمزه و مغذی حق طبیعی آقایان است؛ حال سوال این جاست که چه خوراکی‌هایی برای عضله‌سازی ، رژیم غذایی و هورمون‌های مردانه بیشتر مفید است؟

خوراکی هایی برای سرحالی آقایان

سلامت نیوز:انتخاب خوراکی‌ها و غذاهای خوشمزه و مغذی حق طبیعی آقایان است؛ حال سوال این جاست که چه خوراکی‌هایی برای عضله‌سازی ، رژیم غذایی و هورمون‌های مردانه بیشتر مفید است؟

 گوشت بدون چربی

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،گوشت قرمز بدون چربی یکی از بهترین مواد غذایی برای رژیم غذایی و سلامت مردان است.تکه‌های بدون چربی گوشت گوسفند یا گوساله،‌ سرشار از پروتئین و اسیدهای آمینه مهم به ‌نام لوسئین است که در عضله‌سازی بدن مردان موثر است.

 گیلاس و آلبالو 

یکی از بهترین گزینه‌ها برای تسکین درد عضله‌ها، آب آلبالو و گیلاس است. مردان در زمان ورزش کردن در رژیم غذایی‌شان باید همیشه از گیلاس یا آلبالو استفاده کنند.رنگدانه‌های موجود در گیلاس و آلبالو، آثار ضد التهابی بعضی از داروها را شبیه‌سازی می‌کند و عوارض جانبی هم ندارد.

 آووکادو

درواقع، چربی‌های غیراشباع تک‌زنجیره‌ای موجود در آووکادو یکی از بهترین ترکیبات برای پایین آوردن کلسترول بد خون (LDL) است. البته روغن زیتون، آجیل و مغزهای خام نیز چربی‌های مفید را به بدن می‌رساند.

 شکلات تلخ

شکلات تلخ یکی از خوراکی‌هایی است که جریان خون را تقویت می‌کند.فلاونول‌های موجود در شکلات تلخ می‌تواند سطح کلسترول بد خون را کاهش دهد، نقش موثری در تقویت گردش خون ایفا کند و فشار خون را هم در وضعیت عادی نگه دارد.

 مردانی که جریان خون ضعیفی دارند، ‌بیشتر به مشکلات جنسی مبتلا می‌شوند بنابراین، مصرف شکلات تلخ می‌تواند از این نظر هم برای آن ها مفید باشد. 

زنجبیل

زنجبیل می‌تواند التهاب را در سطح بدن کاهش دهد و در شرایط استرس‌زا و سخت مفید باشد. محققان می‌گویند؛ مصرف زنجبیل به‌ طور منظم می‌تواند درد ناشی از آسیب‌های عضلانی را در آقایان ورزشکار کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha