عضو هیئت مدیره انجمن علمی چشم پزشکی ایران، استفاده زیاد کودکان از وسایل الکترونیکی را باعث ابتلا به نزدیک بینی دانست.

شیوع نزدیک بینی در کودکان/یک سوم دیابتی ها عارضه چشمی دارند

سلامت نیوز:عضو هیئت مدیره انجمن علمی چشم پزشکی ایران، استفاده زیاد کودکان از وسایل الکترونیکی را باعث ابتلا به نزدیک بینی دانست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، حمید احمدیه، گفت: یکی از بیماری های چشمی که باعث کاهش دید می شود، عیوب انکساری است که شیوع زیادی دارد اما قابل درمان است.


وی از آب مروارید به عنوان یکی دیگر از بیماری های شایع چشمی در کشور نام برد و افزود: خوشبختانه به اندازه کافی، جراح چشم در اکثر نقاط کشور برای درمان این بیماری چشمی وجود دارد.


احمدیه به بیماری آب سیاه اشاره کرد و گفت: خطری که این بیماری دارد، این است که تا مدت ها فاقد علامت خاصی بوده و در مراحل پیشرفته بیماری، به چشم پزشک مراجعه می شود و همین مسئله کار درمان را سخت می کند.


وی تاکید کرد: شیوع آب سیاه از سن ۴۰ سالگی به بعد بیشتر شایع است و لازم است که افراد برای کنترل بیماری آب سیاه، به چشم پزشک مراجعه و معاینات دوره ای داشته باشند.


احمدیه به عوارض چشمی دیابت اشاره کرد و گفت: یک سوم بیماران دیابتی دچار عوارض چشمی می شوند و بینایی ۵ تا ۱۰ درصد آنها ممکن است به خطر بیافتد.


عضو هیئت مدیره انجمن علمی چشم پزشکی ایران، به بیماری ایدز اشاره کرد و افزود: عارضه چشمی در این بیماران وجود دارد و ضایعات خاصی در ته چشم و اطراف چشم این افراد ایجاد می شود که البته خیلی شایع نیست.


احمدیه در مورد استفاده کودکان از وسایل الکترونیکی و آسیب های چشمی، گفت: استفاده زیاد از این وسایل می تواند شیوع نزدیک بینی را افزایش دهد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha