رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به استقرار دستگاه پیشرفته تجزیه مواد در دانشکده تغذیه این دانشگاه اشاره کرد و گفت: اولین مجموعه تجزیه کیفی و شیمیایی مواد را داریم و قادریم ۱۵ آلاینده شیمیایی را بر روی مواد غذایی یا موادی که به این مجموعه ارجاع شود، شناسایی و تحلیل کنیم.

توانایی شناسایی ۱۵ آلاینده شیمیایی را بر روی مواد غذایی داریم

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به استقرار دستگاه پیشرفته تجزیه مواد در دانشکده تغذیه این دانشگاه اشاره کرد و گفت: اولین مجموعه تجزیه کیفی و شیمیایی مواد را داریم و قادریم ۱۵ آلاینده شیمیایی را بر روی مواد غذایی یا موادی که به این مجموعه ارجاع شود، شناسایی و تحلیل کنیم.

به گزارش سلامت نیوز، علیرضا زالی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در واقع قادر هستیم در دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، شناسنامه مواد غذایی را براساس این تعداد آلاینده ها تهیه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در گروه سم شناسی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قادر هستیم که مواد غذایی را مورد آنالیز و تجزیه قرار دهیم، ادامه داد: با استفاده از تکنولوژی مادون قرمز، به خوبی می توانیم در مورد ایمنی یک ماده غذایی از منظر آنالیز و تجزیه اعلام نظر علمی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: می توان این ظرفیت بسیار خوبی که در دو دانشکده تغذیه و داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وجود دارد را در ابعاد ملی مورد استفاده قرار داد.

وی بر لزوم ارتقاء سطح دانش مردم در این حوزه ها تاکید و گفت: اگر مردم در مورد موضوعی نگران هستند، برای رفع نگرانی مهمترین جایی که می تواند مساله را حل و فصل کند، محیط های دانشگاهی است زیرا مردم به نظرات محیط دانشگاهی اعتماد دارند، اگر مرکز تحقیقاتی دانشگاهی در مورد موضوعی اطمینان خاطر دهند، مردم به آنها اطمینان می کنند.

زالی افزود: در زمینه دانش و امکانات سم شناسی در مورد مواد غذایی، پیشرفت های خوبی داشتیم و آمادگی داریم تجربیات خود را در این زمینه در اختیار نظام سلامت کشور قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه قانون تشدید مجازات اسید پاشی، قانونی مترقی است و اخیرا تصویب شده، گفت: یکی از موضوعاتی که در این قانون غفلت شده، ساماندهی خرید و فروش اسید است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه مراکز تولید کننده اسیدها باید از داخل شهرها به بیرون شهرها منقل شوند، اظهار داشت: افراد باید اسید مورد نیاز را با کارت ملی تهیه کنند تا این کار شناسنامه دار شود و خریدار قابلیت ردیابی داشته باشد، با این کار بیشتر اتفاقات مانند اسید پاشی در کشور رخ نمی‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha