دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به نقش این سازمان در واردات دارو، گفت: هلال احمر عمدتا داروهای خاص مورد نیاز بیماران خاص را از خارج از کشور وارد می‌کند.

سهم هلال احمر در واردات داروهای "خاص" / تخصیص ناقص بودجه ۹۸

سلامت نیوز:دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به نقش این سازمان در واردات دارو، گفت: هلال احمر عمدتا داروهای خاص مورد نیاز بیماران خاص را از خارج از کشور وارد می‌کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر محمودرضا پیروی ‌درباره وضعیت تامین دارو از سوی هلال احمر با وجود تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان، ‌ گفت: هم وزارت بهداشت و هم هلال احمر جمهوری اسلامی هر دو در تامین داروهای مورد نیاز کشور سهیم هستند.


وی با بیان اینکه هلال احمر عمدتا داروهای خاص مورد نیاز بیماران خاص را از خارج از کشور وارد می‌کند، افزود: البته برخی از این اقلام را هم وزارت بهداشت تامین می‌کند. بنابراین برخی داروهای بیماران خاص را وارد می‌کنیم و تجهیزات مصرفی پزشکی مانند صافی همودیالیز را هم برای بیماران خاص تولید می‌کنیم.


پیروی با اشاره به محدودیت‌هایی که تحریم‌ها بر سر راه واردات داروی بیماران ایجاد کرده است، ‌ تاکید کرد: مهم‌ترین مشکل‌مان در تحریم‌ها این است که اجازه نقل و انتقالات و تبادلات پولی داده نمی‌شود و به همین دلیل در مواقعی ممکن است در واردات دارو هم دچار مشکل شویم. چنین تحریم‌هایی واقعا ظالمانه است.


دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره وضعیت بودجه‌ای این سازمان نیز گفت: در کشور تمام دستگاه‌ها از جمله هلال احمر با توجه به شرایط اقتصادی خاصی که داریم، شاید نتوانند از نظر بودجه‌ای نسبت به سال‌های پیش رشد قابل توجهی داشته باشند. در این زمینه نیازمند صرفه‌جویی و مدیریت منابع مالی و انسانی است.


وی درباره درخواست بودجه‌ای این سازمان نیز گفت: این موضوع بحثی کارشناسی است و ردیف‌های مختلفی برای هلال احمر وجود دارد که باید در مجلس شورای اسلامی مطرح شود و سازمان برنامه و بودجه آن را بررسی کند.


پیروی همچنین گفت: بودجه سال ۱۳۹۸ سازمان هلال احمر هم به طور کامل تخصیص داده نشده است.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha