مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت: از بودجه وزارت بهداشت تقریبا 100 میلیارد تومان براى بیمارانی که دچار سوختگى هستند در نظر گرفته شده است.

بودجه 100 میلیارد تومانی برای درمان بیماران سوختگی

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت: از بودجه وزارت بهداشت تقریبا 100 میلیارد تومان براى بیمارانی که دچار سوختگى هستند در نظر گرفته شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حنان حاجی محمودی در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران درباره کمبود تخت برای بیماران سوختگی و بالا بودن هزینه‌هاى درمان و همچنین حمایت نکردن بیمه‌ها از این بیماران گفت: اعتبارات بیمه سلامت باید بین همه بیماران تقسیم شود و این اعتبارات محدود است، و عمده اعتبار ما هم صرف بیماران خاص و بیماران سوختگی می‌شود که پرهزینه تر هستند.


وی گفت: به‌طور مثال میانگین مبلغ بستری سوختگی 10 ملیون تومان است، در صورتی‌که متوسط هزینه درنظر گرفته شده بیمه براساس تعرفه‌هاى دولتى که به دانشگاه‌ها برای هر بسترى پرداخت مى‌شود 2 میلیون تومان است.


 مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: در واقع ما براى بیماران سوختگى 5 برابر بیماران دیگر بیشتر هزینه مى‌کنیم، همچنین در حال حاضر تعرفه تخت‌های سوختگی 4 برابر بیشتر از تخت‌های معمولی است.


وی افزود: وزارت بهداشت هم 10 درصد از این هزینه‌ها را براى بعضى از خدماتى که در تعهد بیمه نیستند یا بیمارانى که نمى‌توانند فرانشیز پرداخت کنند را از ردیف‌های بودجه ای خود تأمین مى‌کند تا این بیماران هم بتوانند از خدمات بهره‌مند شوند.


 مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت در ادامه افزود: از بودجه وزارت بهداشت تقریبا 100 میلیارد تومان براى بیمارانی که دچار سوختگى هستند در نظر گرفته شده و تلاشمان این است که بیشتر هزینه‌ها را از طریق بیمه برای بیماران پرداخت کنیم.


وی در پاسخ به این سؤال که چرا سازمان‌هاى بیمه‌گر تابحال ردیف بودجه‌اى اختصاصى برای بیمارانى از جمله بیماران سوختگى که تعدادشان کم هم نیست اختصاص نداده است گفت: البته براى بیماران خاص ردیفى جداگانه داریم که بودجه این بیماران از بقیه بیماران جدا و نشان‌دار باشد و از ابتدا فقط براى این بیماران استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha