سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
کد خبر: 286319

آرتریت پسوریاتیک از شایع‌ترین انواع آرتریت‌هاست و طبق مطالعات پزشکی حدود ۳۰ درصد از مبتلایان به پسوریازیس به این عارضه مبتلا می‌شوند.

خوردنی‌های ممنوع برای مبتلایان به التهاب مفاصل

سلامت نیوز:آرتریت پسوریاتیک از شایع‌ترین انواع آرتریت‌هاست و طبق مطالعات پزشکی حدود ۳۰ درصد از مبتلایان به پسوریازیس به این عارضه مبتلا می‌شوند.
به گزارش‌ سلامت نیوز به نقل از ایسنا، آرتریت پسوریاتیک یا ورم‌مفاصل پسوریاتیک یا آرتروپاتی پسوریاتیک، التهاب مفاصل در ارتباط با بیماری پوستی و ناخنی پسوریازیس است. در این بیماری هر یک از مفاصل بدن ممکن است درگیر شوند ولی بیشتر مفاصل انگشتان و مهره‌های کمری و گردنی مبتلا می‌شوند.


معمولا زنان و مردان در سنین ۳۰ تا ۵۰ سالگی به عارضه آرتریت پسوریاتیک مبتلا می‌شوند. خوشبختانه روش‌هایی وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توان سفتی و درد مفاصل ناشی از آرتریت پسوریاتیک را کاهش داد.


تغییر در رژیم غذایی اولین گام برای مقابله با عارضه آرتریت پسوریاتیک است که به حذف مواد غذایی التهاب‌زا کمک می‌کند. به گفته محققان کم کردن میزان مصرف مواد قندی، لبنیات، گلوتن و برخی چربی‌ها علائم مرتبط با عارضه آرتریت پسوریاتیک را کاهش می‌دهد.


رژیم غذایی سالم که سرشار از میوه‌ها و سبزیجات است بر سلامت تاثیر می‌گذارد و به کاهش وزن کمک می‌کند که در نتیجه فشار کمتری بر مفاصل وارد می‌شود.


به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، از جمله مواد خوردنی که مبتلایان به آرتریت پسوریاتیک باید از رژیم غذایی خود حذف کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گوشت قرمز پرچرب: این ماده غذایی در ابتدای فهرست خوراکی‌های ممنوعه قرار می‌گیرد زیرا در بدن موجب التهاب شده و از اثربخشی داروهای تجویز شده برای بیماری آرتریت پسوریاتیک می‌کاهد.


لبنیات: بدنِ برخی از مبتلایان به آرتریت پسوریاتیک قادر به تحمل و هضم شیر نیست. مصرف محصولات لبنی موجب بروز مشکلات گوارشی و همچنین التهاب می‌شود.


بادنجانیان: سیب‌زمینی، گوجه فرنگی، بادنجان و فلفل برخی از گیاهان خانواده بادنجانیان هستند که مصرف آنها می‌تواند علائم آرتریت پسوریاتیک را تشدید کند.
مواد قندی: مواد قندی تصفیه شده موجود در نوشابه و شکلات، سطح التهاب را افزایش داده و موجب التهاب مفاصل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha