رئیس سازمان نظام پرستاری ضمن بیان این که تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نیازی به بودجه جداگانه نخواهد داشت، گفت: البته تخصیص بودجه به طرح‌های جدیدی که پیشنهاد می‌شود مانند طرح خدمات پرستاری در منزل، الزامی است.

سرانجام تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به کجا رسید؟

سلامت نیوز:رئیس سازمان نظام پرستاری ضمن بیان این که تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نیازی به بودجه جداگانه نخواهد داشت، گفت: البته تخصیص بودجه به طرح‌های جدیدی که پیشنهاد می‌شود مانند طرح خدمات پرستاری در منزل، الزامی است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محمد میرزابیگی ، با اشاره به این که حدودا دو ماه از حضورش در سازمان نظام پرستاری به عنوان ریاست دوره پنجم نظام پرستاری می‌گذرد، گفت: هنگامی بنده به سازمان آمدم که دیگر فصل رایزنی‌ها برای بودجه۹۹ به پایان رسیده بود و لایحه بودجه در آستانه ابلاغ قرار داشت؛ پس فرصتی برای رایزنی در این زمینه در اختیار ما قرار نداشت. البته به عقیده بنده تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری دیگر نیازی به بودجه ندارد؛ چراکه اصل این طرح یک طرح انحرافی است.


وی افزود: در شرایطی که با تعرفه گذاری خدمات پرستاری می‌خواهیم از کاهش هزینه‌ها صحبت کنیم، تصویب ردیف بودجه‌ای برای آن جدا از بودجه‌های موجود نمی‌تواند اقدام درستی باشد.


رئیس سازمان نظام پرستاری همچنین با بیان اینکه از نظر او کالای سلامت برای مردم گران ارائه می‌شود، گفت: علت این سخن نشات گرفته از این موضوع است که اکثر خدمات ارائه شده، حتی خدمات پرستاری به نام پزشک نوشته می‌شود و مهر پزشک پای آن می‌خورد که درست نیست. راه حل این موضوع می‌تواند استفاده از مهر خود پرستار و قبول مسئولیت توسط خود او باشد.


وی با بیان اینکه تعرفه پرستاری از تعرفه خدمات پزشکی پایین‌تر است، اظهار کرد: محاسبه تعرفه پرستار با ضریب k خودش ضمن قبول مسئولیت توسط شخص پرستار می‌تواند منجر به صرفه‌جویی در بودجه شود.


میرزابیگی با اشاره به این که طبق نظرات کارشناسی، بودجه‌ای برای تعرفه‌گذاری خدمات نیاز نیست،  ادامه داد: البته تخصیص بودجه به طرح‌های جدیدی که پیشنهاد می‌شود مانند طرح خدمات پرستاری در منزل، الزامی است، اما هنوز نمی‌توانیم به شکل قطعی در مورد ارقام مورد نیاز اظهار نظر کنیم؛ چراکه این موضوع نیازمند بررسی‌های بیشتر است و این طرح هم‌اکنون با طی کردن سایر مراحل در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی است.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha