سلامت نیوز : مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران هنوز مجتمع اردوگاهی نگهداری از متکدیان تهرانی را ایجاد نکرده است گفت: اگر مجتمع اردوگاهی داشتیم تمامی نمایندگان سازمانهای مرتبط با این طرح در مجتمع حاضر و متکدیان به صورت ریشه‌ای ساماندهی می شدند.
محمد علی عرفان منش در گفتگو با مهر در پاسخ به این پرسش که چرا بر اساس قانون فرمانداری تهران مسئولی برای اردوگاههای نگهداری از متکدیان انتخاب نکرده و شهرداری مجبور است خود مسئولی را منصوب کند گفت: درست است که قانون گفته تعیین نماینده و مسئول اردوگاهها بر عهده فرماندار است ولی در قانون از کلمه مجتمع اردوگاهی متکدیان نام برده شده در حالی که تهران مجتمع اردوگاهی متکدیان ندارد.

وی افزود: بر اساس آئین نامه ساماندهی متکدیان تهران که به تصویب هیئت وزیران رسیده است شهرداری تهران موظف به جمع آوری و ایجاد مجتمعهای اردوگاهی برای نگهداری و ساماندهی متکدیان شده است که در این مجتمع ها نمایندگان سازمانهای مسئول در آئین نامه طرح ساماندهی متکدیان اعم از وزارت کار، کمیته امداد، بهزیستی، قوه قضائیه و... باید حضور داشته و به تناسب نیاز هر متکدی وظایف خود را انجام دهند و تعیین مسئول این مجتمع ها با فرماندار تهران است.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری تهران اظهار داشت: شهرداری تهران قبول کرده است تا مرکز نگهداری اسلامشهر را مورد بازبینی قرارداده و با ترمیم زیرساختها به مجتمع اردوگاهی تبدیل کند که با این اقدام می توان گفت طرح ساماندهی متکدیان تهران با حضور نمایندگان سازمانهای مرتبط اجرایی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha