سلامت نیوز : یك اهدا كننده خون گفت: احساس آرامشی كه پس از اهدای خون در درون انسان ‌به وجود می آید،‌ بهترین هدیه الهی است.
 
ام كلثوم سهرابی در گفت و گو با ایرنا كه به مناسبت روز جهانی اهدای خون (24 خرداد ماه) انجام شد، افزود: از سال 57 تاكنون حدود 130 بار خون اهدا كرده ام.
وی كه 50 سال دارد، ‌ادامه داد: من در دوران انقلاب ‌به عنوان بهیار در بیمارستان مشغول به كار بودم و با آغاز جنگ تحمیلی نیز از اهدای خون غافل نشدم.
سهرابی اظهار داشت: در این سال ها، هر سال چهار بار خون اهدا كرده ام اما بر اساس مصوبه سازمان انتقال خون، بانوان باید سالیانه سه بار خون بدهند.
وی كه ساكن شهر زنجان است، در مورد اثرات مثبت و مفید اهدای خون گفت: اهدای خون سلامتی افراد را تضمین می كند چرا كه پزشك پیش از انجام این كار، شرایط جسمی فرد را بررسی می كند و آزمایش های مختلفی بر روی این خون ها انجام می دهد.
سهرابی گفت: خیلی از بانوان از خون دادن وحشت دارند و معتقدند كه جان خود را با انجام این كار از دست می دهند یا مبتلا به كم خونی می شوند كه این طور نیست.
این بهیار بازنشسته گفت: حاصل اهدای خون هر فرد، بازگشت یك نفر به آغوش گرم خانواده است كه این مساله آرامش روحی و اطمینان خاطر را برای فرد اهدا كننده خون به ارمغان می آورد.
وی ادامه داد: مردم باید بدانند كه بیماران هموفیلی برای ادامه حیاتشان، نیازمند خون هستند و این خون ها فقط با قطره قطره خون افراد داوطلب، تامین می شود.
سهرابی از تمام هموطنان درخواست كرد تا با اهدای خون خود، زندگی افراد نیازمند را نجات دهند و از ثواب این كار نزد خداوند متعال بهره مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha