شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 28914
سلامت نیوز :برای اولین بار در کشور، بخش خصوصی با مشارکت سازمان بهزیستی اردوگاه زنان معتاد را در هرمزگان می سازد.
اولین اردوگاه زنان معتاد کشور در هرمزگان ساخته می شود. این اردوگاه را سازمان بهزیستی با مشارکت بخش خصوصی می سازد. مدیر کل بهزیستی هرمزگان امروز دراین باره گفت: "با رایزنی‌های صورت گرفته با مراکز و بخش‌های خصوصی، قرار شد مکانی برای نگهداری زنان معتاد در آینده‌ای نه چندان دور در استان ایجاد شود."

عبداله بازیار که ‌در نشست هم‌اندیشی بررسی راهکارهای اجرایی پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی با محوریت معضل اعتیاد به میزبانی فرماندهی انتظامی هرمزگان سخن می گفت، اعلام کرد: "به علت مهاجرپذیری، حاشیه‌نشینی و وجود بافت‌های فرسوده در استان هرمزگان، بحث گرایش به مواد مخدر، پراکندگی معتادان در سطح شهر و مشکلات استفاده از سرنگ مشترک و خطر انتشار بیماری‌های واگیردار وجود دارد."

زندان زنان قرچک و اردوگاه های معتادان

پیش از این مقام دولتی، مقامات قضایی نیز بارها اعلام کرده بودند قصد دارند اردوگاه های درمان اجباری برای مجرمان مواد مخدر تشکیل دهند. قوه قضائیه تاکید کرده بود قرار است وزارت کشور در 30 مرکز استان، اردوگاه هایی را به وجود بیاورد که در آنها، با تفکیک زندانیان مواد مخدر از سایر مجرمان، امکان درمان اجباری معتادان نیز فراهم شود.

دادستان کل کشور نیز در آخرین نشست خبری خود از زندان ویژه زنان در قرچک ورامین سخن گفته بود. غلامحسین محسنی اژه ای در بازدیدی که از این زندان داشت، دستور داد وسایل مورد نیاز زنان زندانی در اختیار آنها قرار گیرد. اکنون مدیرکل بهزیستی هرمزگان از اردوگاه هایی خبر می دهد که نه زیر نظر وزارت کشور و نه تحت اختیار سازمان زندانهاست.

ظاهرا قرار است این اردوگاه ها به زنانی اختصاص داشته باشد که به سوءمصرف مواد مخدر، مبتلا شده اند. به گفته این مقام استانی، "کشور ما همواره با اجرای برنامه‌های متفاوت در حوزه آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری و درمان در راستای پایین آوردن رقم سرسام آور معتادان و تبعات ناشی از مصرف مواد مخدر حرکت کرده است."

مدیر کل بهزیستی هرمزگان، دلیل احداث اردوگاه زنان معتاد را جلوگیری از رشد مصرف‌کنندگان مواد مخدر با اجرای راهکارهای عملی عنوان کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha