سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 292366

میوه‌ها و سبزیجات از زمانی كه به یاد داریم، بخشی از رژیم غذایی ما بوده‌اند. با این حال هنوز هم نكات زیادی وجود دارد كه ما درمورد این مواد غذایی مفید نمی‌دانیم.

سلامتی با طعم میوه‌ و سبزی

سلامت نیوز:میوه‌ها و سبزیجات از زمانی كه به یاد داریم، بخشی از رژیم غذایی ما بوده‌اند. با این حال هنوز هم نكات زیادی وجود دارد كه ما درمورد این مواد غذایی مفید نمی‌دانیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،دانستن نكات جدید در این زمینه می‌تواند برای ما مفید باشد. موارد زیر از این جمله است:

گریپ فروت با داروها تداخل ایجاد می‌كند:

گریپ فروت، یك میوه مغذی و مفید است، اما اگر همراه با داروهای خاصی مصرف شود، می‌تواند مضر باشد. تركیبات موجود در گریپ فروت ممكن است با برخی داروها واكنش‌های بدی ایجاد كند. این واكنش‌ها می‌تواند بسیار خطرناك باشد.

اگر دارو مصرف می‌كنید، قبل از خوردن گریپ فروت یا نوشیدن آب آن، حتما با یك پزشك متخصص مشورت كنید.

كلم بروكلی پروتئین بیشتری نسبت به استیك دارد:

پروتئین موجود دركلم‌بروكلی از پروتیئن یك استیك متوسط بیشتر است. این پروتیئن بدون هرگونه چربی‌های اشباع و ترانس یا كلسترول است و شما می‌توانید با مصرف كلم‌بروكلی تمام پروتئین‌های مورد نیازتان را با ریسك پایینی از بیماری‌های قلبی و عروقی دریافت كنید.

پوست پرتقال خواص شگفت‌انگیزی دارد:

پوست میوه‌ها و سبزیجاتی مانند هویج، سیب و خیار می‌تواند از خود آنها مفیدتر باشد.

فیبر موجود در پوست پرتقال بیش از چهار برابر میوه اصلی است. پوست پرتقال همچنین حاوی آنتی اكسیدان‌های بیشتری نسبت به میوه داخل آن است. بهترین راه برای مصرف پوست پرتقال، رنده كردن آن داخل غذاها یا مخلوط كردن آن با ماست یا غلات است. 

فلفل دارای خاصیت انعقادی است:

فلفل كه در بیشتر موارد به عنوان ادویه مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند تاثیری شگفت‌انگیز در انعقاد خون زخم‌ها داشته باشد.

به گفته برخی متخصصان، شما حتی می‌توانید مقداری فلفل قرمز را روی زخم بپاشید. در این حالت فلفل می‌تواند مانند یك گاز استریل عمل كند. 

سیب می‌تواند مانند قهوه شما را بیدار نگه دارد:

اگر معمولا بعد از ظهرها احساس كمبود انرژی دارید، با مصرف یك عدد سیب هنگام صبح می‌توانید این مشكل را برطرف كنید. كربوهیدرات ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی زیاد سیب، شما را در طول روز سرحال و پرانرژی نگه خواهد داشت.

آناناس جوانه‌های چشایی را از كار می‌اندازد:

آناناس حاوی آنزیمی به نام برملاین است كه جوانه‌های چشایی را از كار می‌اندازد. بعد از خوردن یك آناناس، ذائقه شما حساسیت خود را تا زمانی كه دهان بتواند دوباره خود را ترمیم كند. این كار حدود یك روز طول می‌كشد. قرار دادن آناناس خرد شده در یخچال كمی قبل از مصرف باعث می‌شود آنزیم‌های آن تجزیه شو‌د و تأثیر بسیار ضعیف تری داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha