نماینده شهرقدس در شورای استان تهران از رهاشدگی فاضلاب در معابر شهر قدس گلایه کرد. با انتقاد از وضعیت فاضلاب شهر قدس گفت: متأسفانه شاهد کم کاری سازمان آب و فاضلاب در شهر قدس هستیم.

رهاسازی شبانه فاضلاب در برخی معابر شهرقدس/هدررفت آب تصفیه شده در پی اختلاف دو سازمان

سلامت نیوز:نماینده شهرقدس در شورای استان تهران از رهاشدگی فاضلاب در معابر شهر قدس گلایه کرد. با انتقاد از وضعیت فاضلاب شهر قدس گفت: متأسفانه شاهد کم کاری سازمان آب و فاضلاب در شهر قدس هستیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،وی با بیان اینکه شهر قدس بیش از 450 هزار نفر جمعیت دارد و نزدیکترین شهرستان به تهران، محسوب می‌شود؛ اما با مشکلات عدیده‌ای در حوزه آب و فاضلاب مواجه است، گفت: شاید باورش سخت باشد که تنها چند سال است که وضعیت آب شرب این شهر اقماری، بهبود یافته (البته قطعی مکرر آب همچنان در برخی مناطق وجود دارد)؛ اما هنوز وضعیت فاضلاب آن بحرانی است به گونه‌ای که در برخی محلات فاضلاب شبانه در کوچه و خیابان رها می‌شود!


رفیعی با بیان اینکه برخی از مناطق شهر قدس یا انشعاب فاضلاب ندارند یا با وجود پرداخت هزینه‌های متعدد هنوز فاضلابشان به شبکه متصل نشده و مشکلات حقوقی متعددی را ایجاد کرده است، افزود:

متأسفانه این فاضلاب یا جذب چاه ها شده و یا شبانه در کوچه وخیابان رهاسازی می شود.وی گفت: در برخی مناطق هزینه انشعاب توسط شهروندان پرداخته شده و حتی هرماه هزنیه آبونمان را پرداخت می‌کنند؛ اما خدماتی ارائه نمی شود که در این راستا با مسئولان آبفا جلسات زیادی برگزار شده است و آنها کمبود منابع را دلیل رفع این مشکل می‌دانند.


رفیعی با بیان اینکه شهر قدس جزو معدود شهرستان‌هایی است که تصفیه خانه دارد اما از ظرفیت آن استفاده نمی‌شود، اظهار کرد: آب خروجی این تصفیه خانه کیفیت بسیار بالایی دارد؛ اما سالهاست، خروجی آب پسماند که بازچرخانی شده چندمتر جلوتر، در جوی های آب رها می‌شود و این ناشی از اختلاف آبفا و آب منطقه‌ای است که مشخص نکردند که حقوق مالکانه این آب تصفیه شده برعهده کیست؟وی افزود: مدتهاست که شهرداری و شورای شهر شهرقدس به دنبال سرمایه گذاری در این بخش در ازای کسب بخشی از حق آبه این آبهای تصفیه خانه برای انجام امورات جاری خود است اما  هنوز این پیشنهاد را نیز بررسی نکردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha