معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مجازی ۵۰ واحد درسی در ترم تابستان ارایه می‌کند و تمامی دانشجویان علوم پزشکی می‌توانند واحدهای درسی این دانشگاه را انتخاب کنند.

ترم تابستانی برای همه دانشجویان علوم پزشکی مجازی است

سلامت نیوز: معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مجازی ۵۰ واحد درسی در ترم تابستان ارایه می‌کند و تمامی دانشجویان علوم پزشکی می‌توانند واحدهای درسی این دانشگاه را انتخاب کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی مجازی به عنوان دانشگاه پیشرو در امر مجازی سازی برنامه های علوم پزشکی کشور، ضمن رعایت تمامی قوانین مصوب وزارت بهداشت و با بهره مندی از ظرفیت های آموزش مجازی و نیز در راستای پاسخگویی جامع به نیازهای دانشجویان اقدام به ارایه برنامه ترم تابستانی ۹۹ کرده است.

دکتر علی اکبر حق‌دوست اظهارداشت: واحدهای درسی ترم تابستان امسال دانشگاه های علوم پزشکی به صورت مجازی ارایه می شود و تمامی دانشجویان می توانند واحدهای درسی دانشگاه علوم پزشکی مجازی را انتخاب کنند تا کمکی برای جبران مشکلات آموزشی آنان برای ترم ۲ شود.

وی یادآور شد: اختیارات لازم به دانشگاه های علوم پزشکی داده شد تا امتحانات پایان ترم ۲ را به صورت ترکیبی (حضوری یا غیر حضوری) اعم از شفاهی یا کتبی برگزار کنند تا عملیات ارزیابی از دانشجویان انجام شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت ادامه داد: در حال حاضر برخی دانشگاه ها شرایط امتحانات حضوری را دارند و شرایط برخی دیگر از دانشگاه ها برای این کار سخت و دشوار است.

حق دوست خاطرنشان کرد: نظرات در مورد نحوه برگزاری امتحانات دانشجویان از صاحب نظران و معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی اخذ و جمع بندی آنها در قالب دستورالعمل هایی به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: سلامت دانشجویان اولویت اول است و کیفیت آموزش برای ما خیلی مهم است و نمی توانیم کیفیت آموزش را به دلیل مشکلات کرونا نادیده بگیریم.

معاون وزیر بهداشت افزود: توصیه های عمومی برای برخی دانشگاه ها این است که درس ناتمام اعلام و در ترم آینده امتحانات برگزار شود یا استاد مربوطه امتحانات را به روش های غیر حضوری برگزار کند تا ارزیابی از دانشجویان انجام شود.

حق دوست همچنین گفت: در برخی دانشگاه ها ممکن است تعداد دانشجویان هر کلاس زیاد نباشد، در این صورت استاد مربوطه می تواند، تلفنی یا با استفاده از شبکه های مجازی با تمام دانشجویان مصاحبه کند تا اطمینان برای وی حاصل شود که دانشجویان مطالعات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: امتحانات برخی دروس علوم پزشکی به خصوص در رشته های عملی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی،   به صورت حضوری برگزار می شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با یادآوری این که ما وظیفه داریم شرایط فارغ التحصیل دانشجویان علوم پزشکی ترم آخر را فراهم کنیم تا آنان وارد عرصه درمان شوند، ادامه داد: در شرایط کنونی به شدت نیاز به پزشک عمومی، پرستار و تکنسین اتاق عمل داریم و این افراد باید هرچه زودتر وارد چرخه ارایه خدمت شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha