سلامت نیوز : روانشناسان اطفال هشدار دادند كه بسیاری از تصاویر تلویزیونی برای كودكان خردسال و نوپا ترسناك هستند.

به گزارش ایسنا، این روانشناسان تاكید كردند بسیاری از تصاویری كه در تلویزیون نمایش داده می‌شوند اگرچه برای بزرگسالان عادی و معمولی هستند اما می‌توانند برای كودكان خردسال ناخوشایند باشند و آنها را آشفته كنند.

دكتر مارینا كركمار استاد دانشگاه ویك فارست در نیویورك‌ سیتی تصریح كرد: عادت به تماشای تلویزیون در كودكان سه تا پنج ساله می‌تواند روی الگوی خواب این كودكان تاثیر نامطلوبی داشته باشد. مثلا برخی از شخصیت‌های كارتونی ممكن است برای بزرگسالان بسیار عادی و خنثی باشند اما وقتی كودكی یك موجودی را می‌بیند كه 6 پا دارد، این تصویر در او احساس ترس ایجاد می‌كند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، پروفسور كركمار تاكید كرد: بر اساس این مطالعات هر نوع تصویر غیرعادی می‌تواند موجب ترس و وحشت كودكان پیش‌دبستانی شود حتی اگر یك شخصیت كارتونی خوب و خنده‌دار باشد. كودكان خردسال حتی ممكن است از تماشای خواهر یا برادر بزرگتر خود در حال انجام بازی‌های ویدئویی برآشفته و پریشان شوند.

پروفسور كركمار توصیه می‌كند كه اگر متوجه شدید كودك شما ترسیده است بدون اینكه حرفی با او بزنید در آغوشش بگیرید تا آرام شود، این بررسی در مجله اطفال به طور مفصل شرح داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha