سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: توزیع واکسن آنفولانزای وارداتی از اواخر شهریور ماه شروع می‌شود و بعید است که امسال واکسن تولید داخل برای توزیع برسد.

واکسن آنفولانزا برای زنان باردار در مراکز بهداشتی توزیع می‌شود

سلامت نیوز:سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: توزیع واکسن آنفولانزای وارداتی از اواخر شهریور ماه شروع می‌شود و بعید است که امسال واکسن تولید داخل برای توزیع برسد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، «کیانوش جهانپور» سخنگوی سازمان غذا و دارو  در مورد زمان توزیع واکسن آنفولانزا گفت: با توجه به اینکه بهترین زمان تجویز واکسن آنفولانزا در ابتدای فصل سرما است، بنابراین توزیع واکسن در اواخر شهریور ماه شروع خواهد شد و امسال  این واکسن با توجه به شرایط چند برابر سال‌های گذشته تهیه شده است.


وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که واکسن آنفولانزا مطابق توصیه‌های مورد نظر، برای گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال و افراد در معرض خطر و پرخطر توصیه می‌شود، همکاران ما جزو گروه‌های در معرض خطر در نظام سلامت هستند که از چرخه‌ی توزیع شبکه بهداشتی کشور بین آنها واکسن توزیع خواهد شد و گروه‌های پرخطر نظیر خانم‌های باردار، بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز ممکن است به استفاده از این واکسن‌ها نیاز داشته باشند.


جهانپور افزود: واکسن برای خانم‌های باردار توسط شبکه بهداشتی کشور توزیع خواهد شد و خانم‌های بارداری که تحت مراقبت هستند با مراجعه به مراکز بهداشتی این واکسن را دریافت خواهند کرد و سایر گروه‌های پرخطر هم می‌توانند از طریق مراجعه به داروخانه‌ها با ارائه کارت ملی یک دوز واکسن دریافت کنند.
وی با اشاره به قیمت این واکسن گفت: قیمت واکسن مطابق مصوب سازمان غذا و دارو خواهد بود و زمانی که توزیع واکسن شروع شود، قیمت‌ها اعلام خواهد شد.


سخنگوی سازمان غذا و دارو در مورد میزان واردات و تولید داخل واکسن آنفولانزا، بیان کرد: بعید است که امسال واکسن آنفولانزای تولید داخل برای توزیع برسد و همه وارداتی خواهد بود، با توجه به شرایط  و با برآوردهای صورت گرفته، این واکسن چند برابر میانگین سال‌های گذشته وارد خواهد شد و این واکسن‌ها تولید شرکت‌های معتبر و مورد تایید جهانی است که بعد از تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در فهرست ثبت سفارش قرار گرفته است.


وی در پایان گفت: محموله‌ها در حال وارد شدن به کشور هستند و این دارو از کشورهای مختلف اروپایی وارد می‌شود و احتمال اینکه شرایط خرید از یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا مهیا شود هم وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha