رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، گفت: کرونا باعث شده تا ارائه خدمات توانبخشی در کشور تحت الشعاع قرار بگیرد و مردم به مراکز فیزیوتراپی نیایند.

کرونا باعث شده مردم سراغ خدمات توانبخشی نروند

سلامت نیوز:رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، گفت: کرونا باعث شده تا ارائه خدمات توانبخشی در کشور تحت الشعاع قرار بگیرد و مردم به مراکز فیزیوتراپی نیایند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، احمد مؤذن زاده، روز چهارشنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان انجمن فیزیوتراپی ایران و سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح که همزمان با روز جهانی فیزیوتراپی انجام شد، افزود: کرونا تأثیرات نامطلوبی بر همه حوزه‌های درمانی از جمله فیزیوتراپی گذاشته است، به طوری که عدم پذیرش بیماران در این مراکز، گردش مالی را نیز مختل کرده است.


وی اظهار داشت: بسیاری از مردم به خصوص بیمارانی که دچار مشکلات توانبخشی هستند به خاطر ترس از ابتلاء به کرونا، برای دریافت خدمات به مراکز فیزیوتراپی مراجعه نمی‌کنند و این مسئله باعث می‌شود در آینده‌ای نزدیک با مشکلات عدیده توانبخشی مواجه شویم.
مؤذن زاده ادامه داد: در حال حاضر هشت هزار فیزیوتراپیست در سه هزار مرکز فیزیوتراپی فعالیت دارند و با توجه به اینکه کرونا همچنان مهمان ما است باید بحث فیزیوتراپی از راه دور در کشور نهادینه شود تا افراد دچار مشکلات حادتر جسمی نشوند.


وی تصریح کرد: تأمین هزینه‌های ماسک، مواد ضد عفونی کننده و دستکش و عدم پوشش بیمه‌ای در این زمینه گردش مالی مراکز فیزیوتراپی را نیز مختل کرده است.


مؤذن زاده، امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با سازمان بیمه خدمات درمانی را نقطه عطفی در جهت ارائه خدمات به مردم به ویژه خانواده نیروهای مسلح دانست و گفت: همکاری مشترک در جهت اتوماسیون پذیرش و ارائه خدمات فیزیوتراپی، همکاری مشترک در تهیه فرم خود اظهاری بیماران در مورد کیفیت نحوه ارائه خدمات، اثربخشی و میزان رضایت خدمات در منزل با تأیید انجمن توسط مراکز فیزیوتراپی طرف قرارداد و…، از محورهای مهم این تفاهم نامه است.
وی افزود: مراکز فیزیوتراپی طرف قرارداد با نظارت انجمن و تأیید وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی خدمات فیزیوتراپی در مراکز و منزل به خانواده نیروهای مسلح ارائه می‌دهد.


امیر نوروزی مدیرعامل بیمه سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح نیز در حاشیه این نشست، گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ مرکز فیزیوتراپی همکاری مشترک در ارائه خدمت به خانواده نیروهای مسلح دارند.


وی اظهار داشت: این سازمان اولین سازمان بیمه گری است که در حوزه توانبخشی فعالیت دارد و قرار است با همکاری انجمن فیزیوتراپی این بسته خدمتی را توسعه دهیم و با توجه به اینکه کشورمان به سمت جمعیت سالمندی پیش می‌رود بحث توانبخشی و فیزیوتراپی در اولویت برنامه ما قرار گرفت.
نوروزی با بیان اینکه باید جلوی ضررهای ناشی از سلامت جسمی دوره سالمندی را گرفت، تصریح کرد: پرسنل نیروهای مسلح با توجه به سختی کاری که در دوره خدمت دارند در بازنشستگی دچار آسیب‌های جدی جسمی هستند و باید به آنها خدمات فیزیوتراپی ارائه شود و انجمن فیزیوتراپی نخستین انجمنی است که به همکاری مشترک پرداخته ایم.


وی اظهار داشت: بسته خدمتی ارائه شده شامل بیمه پایه و مکمل است و شرایطی فراهم شده تا خدمات فیزیوتراپی در منزل نیز به صورت سرپایی ارائه شود.
در پایان نشست امضای تفاهم نامه همکاری مشترک انجمن فیزیوتراپی ایران و سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح، از خانواده اصغر عیسی آبادی مسئول بخش فیزیوتراپی بیمارستان خانواده ارتش که در حین خدمت به کرونا مبتلا و شهید شد، تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha