یکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 302373

مطالعات مختلف نشان داده است که مصرف در حد متوسط شکلات تلخ ممکن است فواید قلبی داشته باشد. شکلات تلخ به طور کلی قند کمتری نسبت به انواع دیگر شکلات ها دارد. از همه مهمتر، غلظت بیشتری از پودر کاکائو دارد. کاکائو از دانه های کاکائو ساخته می شود، که دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و فلاوانول است، دو ماده ای که با سلامت قلب ارتباط دارند.

فواید شکلات تلخ برای قلب

سلامت نیوز: مطالعات مختلف نشان داده است که مصرف در حد متوسط شکلات تلخ ممکن است فواید قلبی داشته باشد. شکلات تلخ به طور کلی قند کمتری نسبت به انواع دیگر شکلات ها دارد. از همه مهمتر، غلظت بیشتری از پودر کاکائو دارد. کاکائو از دانه های کاکائو ساخته می شود، که دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و فلاوانول است، دو ماده ای که با سلامت قلب ارتباط دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، فواید شکلات تلخ برای سلامتی قلب از مقدار زیادی کاکائو موجود در آن ناشی می شود. مانند بسیاری از مواد گیاهی دیگر، کاکائو نیز دارای مزایای سلامتی قلب و عروق است.

 مشخص شده است که فلاونوئیدها، نوعی مولکول موجود در کاکائو- همچنین سیب، مرکبات، چای و سایر غذاهای گیاهی – فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون کاهش می دهد. فلاوانول ها، یک زیر گروه از فلاونوئیدها که به ویژه در شکلات تلخ سرشار هستند، ممکن است تأثیرات مثبتی بر سلامت قلب داشته باشند.

فلاوانول ها خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. آنتی اکسیدان ها – که در کاکائو ، انواع توت ها، اسفناج و سایر غذاهای گیاهی وجود دارد – مولکول های طبیعی هستند که می توانند سلول های آسیب دیده را ترمیم کنند و ممکن است بتوانند خطر بیماری های قلبی را کاهش دهند.

به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده است که خوردن غذاهای حاوی آنتی اکسیدان و فلاونوئیدها می تواند برای قلب مفید باشد. به طور خاص، یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ در ژورنال انجمن قلب آمریکا نتیجه گرفت که شکلات تلخ، کاکائو و بادام ممکن است قادر به کاهش خطر بیماری عروق کرونر، رایج ترین نوع بیماری قلبی باشد.

در این مطالعه افراد دارای اضافه وزن و چاقی ۳۰ تا ۷۰ ساله مورد بررسی قرار گرفتند که به سه گروه تقسیم شدند: یکی رژیم غذایی معمولی آمریکایی را می خورد، دیگری رژیم غذایی حاوی بادام است و دیگری شامل بادام و شکلات تلخ است. گروهی که شکلات تلخ و بادام مصرف می کردند بیشترین کاهش کلسترول LDL را داشتند که یکی از عوامل اصلی خطر بیماری های قلبی محسوب می شود.

مهم است که به یاد داشته باشید رعایت اصول اعتدال در مصرف شکلات تلخ مهم است.

فواید شکلات تلخ در مواردی که غلظت بالاتری از کاکائو وجود داشته باشد، بیشتر است: حدود ۸۰٪ یا بیشتر.

معمولا شکلات تلخ گزینه سالم تری نسبت به سایر غذاهای بی ارزش و سرشار از شکر و چربی است. اما اگر بدنبال فواید قلبی مرتبط با فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان ها هستید، می توانیدد بیشتر بادام، توت، سیب، مرکبات، اسفناج و چای سیاه یا سبز بنوشید.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha