سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در مورد راهکاری برای معضل آزار و اذیت‌های خیابانی بانوان گفت: بنده همیشه به شخصه در مورد مسائل کشوری و سیاست خارجه، یک گزاره دارم و معتقد هستم که در ابتدا باید واقعیت را قبول کنیم تا اگر این واقعیت یک واقعیت منفی است، بتوانیم آن را تغییر دهیم.

بالای ۹۰ درصد آزار خیابانی بانوان، آزار کلامی است

سلامت نیوز:سخنگوی فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در مورد راهکاری برای معضل آزار و اذیت‌های خیابانی بانوان گفت: بنده همیشه به شخصه در مورد مسائل کشوری و سیاست خارجه، یک گزاره دارم و معتقد هستم که در ابتدا باید واقعیت را قبول کنیم تا اگر این واقعیت یک واقعیت منفی است، بتوانیم آن را تغییر دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آفتاب یزد ،در رابطه با خشونت علیه زنان باید بگویم که این یک موضوع جهانی است و شما زمانی که با ۶۵ درصد از زنان صحبت می‌کنید، متوجه می‌شوید که به انواع مختلف مورد این خشونت و سوءاستفاده‌ها به لحاظ کلامی، فیزیکی و روانی قرار گرفته‌اند.به گزارش مهر، سارا فلاحی افزود: بالای ۹۰ درصد آزاری که خانم‌ها در خیابان‌ها می‌بینند، آزار کلامی است و این آزارهای کلامی، بسیار آزاردهنده است و عزت نفس و اعتماد به نفس‌شان در جامعه خدشه‌دار می‌شود. بنابراین باید این واقعیت را قبول کنیم که این موضوع، یک واقعیت بد است و باید برای برطرف‌کردن آن راهکاری بیاندیشیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در حوزه زیرساخت قانونی اقداماتی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به نوع نگاه و فرهنگی که نسبت به خانم‌ها وجود دارد، اکثر خانم‌ها آزار و اذیت‌هایی که می‌شود را کتمان می‌کنند و شاید احساس امنیت ندارند که این مسائل را مطرح کنند به دلیل اینکه معمولاً در این مسائل خانم‌ها مقصر شناخته می‌شوند. بحث دیگر این است که ما قطعاً در این رابطه قوانین داریم اما در اینجا دو مشکل وجود دارد یک مشکل این است که این قوانین پراکنده هستند.

فرحی ادامه داد: به عنوان مثال در حال حاضر لایحه امنیت زنان در برابر خشونت مطرح است و قوانین جامعی در این لایحه وجود دارد که خیلی می‌تواند به خانم‌ها کمک کند اما متاسفانه در این رابطه تعیین تکلیف نشده و در جلسه‌ای که با سرکار خانم ابتکار برگزار کردیم، از ایشان درخواست شد که سریعاً به این لایحه عمل کنند به دلیل اینکه جامعه ما به شدت نیاز دارد که امنیت خانم‌ها حفظ شود.

وی افزود: نکته دیگر این است که بر قوانینی که در رابطه با حفاظت زنان وجود دارد، نظارت کنیم. به همین دلیل بارها مسئولین مربوطه را به فراکسیون دعوت کردیم و با آن‌ها صحبت کردیم و حتی برایشان ضرب‌الاجل تعیین کردیم و به آن‌ها اعلام کردیم که طبق قوانینی که وجود دارد باید به آن‌ها عمل کنید.این نماینده مجلس گفت:

ما در این رابطه جلسات جداگانه‌ای را با وزیر ورزش و جوانان در رابطه با ورزش بانوان و شرایطی که در آنجا وجود دارد و همچنین معاونت امور زنان ریاست جمهوری برگزار کردیم و در این جلسات با آن‌ها صحبت و ضرب‌الاجلی را برایشان تعیین کردیم. همچنین برای مجلس شورای اسلامی نیز باید ضرب‌الاجلی تعیین شود که سریع‌تر به این موضوع ورود کند و ان شاءالله به نتایج خوبیبرسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha