بر اساس یک مطالعه جدید، افرادی که فلفل تند می خورند ممکن است عمر طولانی تری داشته باشند و در مقایسه دیگران از کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطانی برخوردار باشند.

تاثیر شگفت‌انگیز فلفل تند بر کاهش خطر بیماری‌های قلبی و سرطان

سلامت نیوز:  بر اساس یک مطالعه جدید، افرادی که فلفل تند می خورند ممکن است عمر طولانی تری داشته باشند و در مقایسه دیگران از کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطانی برخوردار باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، با انجام تحقیقات متعدد محققان دریافتند افرادی که فلفل تند می خورند در مقایسه با افرادی که به ندرت یا هرگز فلفل تند نمی خورند ۲۶٪ کمتر در اثر بیماری قلبی و ۲۳٪ کمتر در اثر سرطان می میرند.

طبق مطالعات مصرف منظم فلفل تند با کاهش کلی خطر ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی و مرگ و میر ناشی از سرطان همراه بوده است. این موضوع نشان می دهد که عوامل رژیم غذایی ممکن است نقش مهمی در سلامت کلی داشته باشند.

هنوز مشخص نیست که چه مقدار یا چه نوع فلفل تندی را باید خورد تا بتوان از فواید آن بهره گرفت .

دلایل دقیق و مکانیسم هایی که ممکن است یافته های محققان را توضیح دهند در حال حاضر ناشناخته هستند. بنابراین نمی توان به طور قاطع گفت که خوردن فلفل تند بیشتر می تواند باعث طولانی شدن عمر و کاهش مرگ و میرها ، به ویژه از عوامل قلبی عروقی یا سرطان شود.

کپسایسین، ماده موجود در فلفل با بسیاری از مزایای سلامتی مرتبط است

تحقیقات قبلی نشان داده است که فلفل تند ممکن است به کاهش التهاب، کاهش خطر بیماری ها، تسکین درد کمک کند و حتی می تواند به افراد در کاهش وزن یا جلوگیری از کاهش شناختی مربوط به سن کمک کند.

همه این مزایا به ماده شیمیایی خاصی که به طور طبیعی در فلفل تند یافت می شود مرتبط هستند: کپسایسین، ترکیبی که مسئول احساس ادویه مرتبط با لرز است.

کپسایسین ممکن است به عنوان یک مکانیسم دفاعی برای گیاهان فلفل برای جلوگیری از قارچ ها و ارگانیسم های دیگر از خوردن دانه های گیاه ایجاد شده باشد.

احساس آتشین خوردن یک فلفل تند به این دلیل اتفاق می افتد که کپسایسین به گیرنده های درد در بدن متصل می شود و باعث ترشح هورمون هایی در بدن می شود که می توانند فشار خون را کاهش دهند و باعث بهبود متابولیسم و هضم غذا شوند.

همچنین بدن تحریک شده توسط کپسایسین وادار به تولید دوپامین و سایر اندورفین ها برای مقابله با تهدید درک شده می کند.

به همین دلیل است که برخی از مردم با اشتیاق از غذاهای پرادویه لذت می برند ، در حالی که افراد دیگر از چنین ادویه های تندی دور می شوند. اگر از گروه دوم هستید ، نگران نباشید – با خوردن منابع ملایم تری مانند ادویه جاتی چون فلفل قرمز ، هنوز می توانید از فواید کپسایسین برای سلامتی بهره مند شوید.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha