سوزش معده یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از افراد را درگیر کرده است. زمانی که اسید معده به سمت مری بالا می‌آید سوزش ایجاد کرده و باعث آزار فرد می‌شود. تغذیه نامناسب، استرس، ورزش زیاد یا پرخوری قبل از خواب جزو عواملی هستند که سوزش معده ایجاد می‌کنند. اگر شما هم از این مشکل رنج می‌برید بدانید که سیب می‌تواند مشکلتان را تا حد زیادی برطرف کند. فیبرهای موجود در این میوه بهشتی باعث خنثی شدن اسید معده می‌شوند.

تسکین سوزش معده با سیب

سلامت نیوز: سوزش معده یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از افراد را درگیر کرده است. زمانی که اسید معده به سمت مری بالا می‌آید سوزش ایجاد کرده و باعث آزار فرد می‌شود. تغذیه نامناسب، استرس، ورزش زیاد یا پرخوری قبل از خواب جزو عواملی هستند که سوزش معده ایجاد می‌کنند. اگر شما هم از این مشکل رنج می‌برید بدانید که سیب می‌تواند مشکلتان را تا حد زیادی برطرف کند. فیبرهای موجود در این میوه بهشتی باعث خنثی شدن اسید معده می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تبیان، سیب جزو میوه‌های بسیار سالمی است که خواص فوق‌العاده‌ای دارد. در ادامه در خصوص تسکین سوزش معده با سیب بیشتر صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

توصیه‌هایی برای تسکین سوزش معده
اگر مشکل سوزش معده دارید در گام اول یاد بگیرید که غذا را به‌خوبی و به‌آرامی بجویید. همچنین لازم است که روزانه به‌جای 3 وعده غذای سنگین، 5 وعده غذای سبک میل کنید و در بین غذا مایعات ننوشید. علاوه بر این یادتان باشد که از خوابیدن بلافاصله بعد از صرف غذا به شدت بپرهیزید. چون باعث تشدید بالا آمدن اسید معده می‌شود. لازم است که بین صرف غذا و خواب حداقل 30 دقیقه فاصله ایجاد کنید. بهتر است از پوشیدن لباس‌های تنگ یا بستن کمربند سفت خودداری کنید و از مصرف زیاد غذاهای آبکی مانند سوپ یا آبمیوه‌ها خودداری کنید.

سیب: درمانی طبیعی برای تسکین سوزش معده
سیب یک آنتی‌اسید طبیعی بسیار مؤثر است. مصرف سیب به صورت خام یا دمنوش باعث تسکین کمابیش فوری اسید معده می‌شود. ترکیب سیب با آناناس، موز، خرمالو و گلابی یکی از بهترین درمان‌های طبیعی و خانگی برای تسکین سوزش معده خواهد بود. یادتان باشد که سرکه سیب نیز با حالت اسیدی معده مقابله می‌کند. این نوع سرکه به کاهش اسید معده و بهبود هضم غذا کمک می‌کند. سیب به دلیل دارا بودن فیبر یکی از بهترین درمان‌ها برای مقابله با سوزش معده و بهبود علائم این مشکل محسوب می‌شود.

سیب همچنین یک دیوروتیک (ادرارآور) و سم‌زدای طبیعی است که می‌تواند ترکیبات سمی انباشته شده در معده و روده‌ها را دفع کند. دمنوش سیب باعث کاهش ورم شکم، تسکین حالت اسیدی معده، برطرف کردن سوزش معده و پاکسازی آن می‌شود
در حالت کلی برای خنثی کردن سوزش معده درمان‌های خانگی مختلفی وجود دارد اما روش‌هایی که بر پایه میوه‌ها تهیه می‌شود تأثیر بیشتری دارند. مصرف یک عدد سیب در روز باعث می‌شود که معده در وضعیت سلامتی بهتری قرار بگیرد. یادتان باشد زمانی که سیب می‌خورید تمام اعضای بدنتان از فواید این میوه بهره‌مند می‌شوند. سوربیتول موجود در این میوه برای عملکرد روده‌ها فوق‌العاده است و یک ترکیب ضداسهال طبیعی و همچنین محرک روده محسوب می‌شود. مشکلات ناشی از ورم معده یا گاستروانتریت (بیماری التهابی رودی - معده‌ای) نیز به واسطه میزان بالای فیبرها و فیبر پکتین موجود در سیب قابل بهبود هستند.
سیب همچنین یک دیوروتیک (ادرارآور) و سم‌زدای طبیعی است که می‌تواند ترکیبات سمی انباشته شده در معده و روده‌ها را دفع کند. دمنوش سیب باعث کاهش ورم شکم، تسکین حالت اسیدی معده، برطرف کردن سوزش معده و پاکسازی آن می‌شود. مصرف روزانه یک لیتر از دمنوش سیب می‌تواند به بهبود سریع علائم سوزش معده کمک زیادی بکند.
سیب همچنین سرشار از منیزیم، آهن، کلسیم، پتاسیم و فسفر است و این مواد مغذی برای بافت‌های معده مفید هستند. فواید ضدالتهابی سیب در بین خواص دیگر آن باعث بهبود ورتیکول‌ها نیز می‌شود.

3 درمان طبیعی با سیب برای برطرف کردن سوزش معده
حال که با گلچینی از خواص سیب برای تسکین سوزش معده آشنا شدید بهتر است با 3 درمان طبیعی با پایه این میوه بیشتر آشنا شوید. این سه درمان طبیعی با سیب تهیه شده و با ساده‌ترین شکل و کم‌هزینه‌ترین روش ممکن مشکلتان را تا حد زیادی برطرف می‌کند.

دمنوش سیب
دمنوش سیب به خنثی کردن مازاد اسید معده کمک کرده و به این ترتیب سوزش معده را کاهش می‌دهد. برای تهیه این دمنوش به مواد زیر نیاز دارید:
مواد لازم:
سیب              1 عدد
آب لیموترش   1 عدد
گل بابونه        1 قاشق معادل 15 گرم
روش تهیه و استفاده:
سیب را پوست بگیرید و به قطعات کوچک تقسیم کنید. دو لیوان آب را در یک قوری ریخته و سیب، آب لیموترش و گل بابونه را به آن اضافه کنید. اجازه دهید مواد به مدت 10 دقیقه بجوشد و سپس زیر آن را خاموش کنید. قبل از مصرف اجازه دهید مدتی استراحت کند تا به دمای مناسب برسد سپس آن را میل کنید.

شربت سیب
مواد لازم:
آب                1 لیتر
سیب بزرگ    4 عدد
آلو خشک     100 گرم
لیموترش       2 عدد
پرتقال           1 عدد
شکر سرخ     طبق ذائقه‌تان
روش تهیه:
سیب‌ها را پوست بگیرید و دو قسمت کنید. تمام مواد را در ظرف مناسبی ریخته و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه بجوشند. طبق ذائقه‌تان آن را شیرین کرده و میل کنید. این نوشیدنی برای مقابله با یبوست، التهاب شکم یا شکم‌درد نیز مناسب است.

سرکه سیب
سرکه سیب حاوی اسیدهای طبیعی است که به رفع سوزش معده و ناراحتی معده کمک می‌کنند.
مواد لازم:
سیب رسیده    یک و نیم کیلو
آب معدنی      5 لیتر
شکر سرخ       1 کیلو

روش تهیه
سیب‌ها را با جوش شیرین و آب ضدعفونی کرده و بشویید. آن‌ها را پوست بگیرید و به قطعات کوچک تقسیم کنید. شکر را به سیب‌ها اضافه کرده و له کنید تا کاملاً پوره شوند. داخل یک ظرف شیشه‌ای پنج لیتر آب و پوره سیب بریزید و در شیشه را ببندید اما روی آن سوراخ‌هایی ایجاد کنید تا هوا جریان داشته باشد. اما حواستان باشد که پشه یا حشره‌ای به داخل آن راه پیدا نکند. در روزهای اول به مدت 10 روز و هر روز با یک قاشق چوبی مواد را هم بزنید. در روزهای بعد هر دو روز یک بار این کار را انجام دهید. اجازه دهید 10 روز دیگر نیز بماند و در نهایت ترکیب به دست آمده را در یک بطری بریزید. نیازی نیست بطری را به طور کامل پر کنید. هر روز در بطری را یک مرتبه باز کنید تا مایع داخل آن به تخمیر شدن ادامه ندهد. بعد از اینکه سرکه‌تان آماده شد روزانه یک قاشق غذاخوری را در یک لیوان آب ولرم حل کرده و میل کنید.

شما می‌توانید با این سه داروی خانگی گام مهمی در تسکین سوزش معده‌تان بردارید. این داروهای خانگی ارزان بوده و تهیه آن‌ها بسیار ساده است. از آنجایی که فاقد مواد نگهدارنده و ترکیبات مضر هستند برای بهبود وضعیت معده‌تان مؤثر عمل می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha