عبدالهی، مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بر مصرف ماهیانه یک عدد پرل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D در بزرگسالان ۱۸ سال تاکید کرد.

ضرورت مصرف پرل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D در بزرگسالان

سلامت نیوز:عبدالهی، مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت بر مصرف ماهیانه یک عدد پرل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D در بزرگسالان ۱۸ سال تاکید کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، زهرا عبداللهی  مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در نامه ای به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی بر مصرف ماهیانه یک عدد پرل 50 هزار واحدی ویتامین D در بزرگسالان 18 سال تاکید کرد. 

متن این نامه به شرح زیر است: معاون محترم بهداشت دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ...همانگونه  که مستحضرید همه گیری کووید 19 و اثرات ویرانگر آن در کنار شرایط  داخلی کشور (تورم و شوک های اقتصادی) خطر افزایش ناامنی غذایی و بروز مشکلات تغذیه ای از جمله اشکال مختلف سوءتغذیه و کمبود ریزمغذی ها که با تضعیف  سیستم ایمنی بدن شانس ابتلا و شدت بیماری کووید 19 را بیشتر می کند.

 در خصوص ارتباط بین مکمل ویتامین D و پیشگیری و کنترل بیماری کووید 19 متاسفانه اطلاعاتی بر خلاف بخشنامه معاون محترم بهداشت (نامه به شماره 22271/300د مورخ 24/12/1398 )  در شبکه‌های رسمی صداوسیما و شبکه‌های مجازی ارائه  و سبب سردرگمی مردم شده است، با توجه به سوالات مکرر کارشناسان تغذیه، خواهشمند است دستور فرمایید به نحو مقتضی اطلاع رسانی شده و کلیه برنامه های مکمل یاری همچنان براساس دستورعمل کشوری اجرا شود. در آموزش های مجازی به کارکنان بهداشتی درمانی و مصاحبه های علمی از طریق صداوسیما و شبکه های مجازی نیز تاکید مکرر بر مصرف ماهیانه یک عدد پرل 50 هزار واحدی ویتامین D در بزرگسالان 18 سال به بالا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha