قتل ۵ نفر از اعضای یک خانواده‌ در شهرستان تویسرکان پلیس را با معمای جنایی پیچیده‌ای مواجه کرده است.

جزئیات قتل عام هولناک یک خانواده | کشتار خانوادگی در تویسرکان

سلامت نیوز:  قتل ۵ نفر از اعضای یک خانواده‌ در شهرستان تویسرکان پلیس را با معمای جنایی پیچیده‌ای مواجه کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، چند روزی است که در تویسرکان همه درباره جنایتی که در یکی از باغ‌های مرادآباد اتفاق افتاده صحبت می‌کنند؛ جنایتی که در آن ۵عضو خانواده‌ای شامل پدر، مادر، دختر و ۲پسر به طرز هولناکی به قتل رسیدند و اجساد هر یک از آنها در گوشه‌ای از زمین‌های کشاورزی‌شان کشف شد.

حالا ترس و وحشت در روستا سایه افکنده و همه درباره جنایت در گاوداری صحبت می‌کنند. اما پلیس چه زمانی از این جنایت مطلع شد؟ ساعت ۴ بعدازظهر روز سه‌شنبه جوانی با پلیس تماس گرفت و از ناپدید شدن اعضای خانواده عمویش خبر داد و از مأموران کمک خواست.

او گفت: هیچ‌یک از اعضای خانواده عمویم تلفن‌شان را جواب نمی‌دهند و در نزدیکی گاوداری عمویم آثار خون وجود دارد. دقایقی بعد از این تماس بود که مأموران خود را به محل گاوداری در روستای مرادآباد رساندند. آنطور که این جوان می‌گفت عمویش صاحب زمینی چندین هکتاری بود که در بخشی از آن گاوداری قرار داشت. در بخش دیگر باغ و زمین کشاورزی بود، اعضای خانواده در همان بخش زندگی و کار می‌کردند.

هنوز به درستی معلوم نبود که چه اتفاقی افتاده و اعضای این خانواده روستایی به چه سرنوشتی دچار شده‌اند؛ اما هیچ‌یک از آنها در گاوداری و مزرعه نبودند. با وجود اینکه خودرو، گاوها و تعداد زیادی گوسفند در آنجا بود، اما زمانی که مأموران وارد شدند، همه‌چیز دست نخورده بود و با اینکه اعضای خانواده در آنجا حضور نداشتند اما شواهد نشان می‌داد سرقتی از آنجا نشده است.


کشف نخستین جسد

ماموران در نخستین اقدام به جست‌وجو در مزرعه پرداختند؛ چون ممکن بود اتفاقی برای اعضای این خانواده افتاده باشد و نیاز به کمک داشته باشند. با این حال رد خون از حادثه ناگواری خبر می‌داد. وقتی مأموران رد خون را دنبال کردند در فاصله حدود ۱۰۰متری گاوداری با پیکر بی‌جان دختر ۳۰ساله خانواده روبه‌رو شدند.

او بر اثر اصابت جسم سخت مانند میله آهنی یا چوب به سرش جان باخته بود. شواهد اولیه از این حکایت داشت که ساعت‌ها از مرگ او می‌گذرد. بلافاصله این خبر به قاضی جنایی اعلام شد. با حضور تعداد بیشتری از مأموران تحقیقات برای روشن شدن سرنوشت سایر اعضای این خانواده ادامه یافت.

جست‌وجوی پلیس در مزرعه چندین هکتاری ادامه پیدا کرد تا اینکه در فاصله حدود ۲۰۰متری از محل کشف جسد دختر جوان، پیکر خونین پدر خانواده نیز کشف شد. او نیز با ضربات جسم سخت جانش را از دست داده بود و شواهد نشان می‌داد چندین ساعت از قتل پدر و دختر می‌گذرد.


سرنوشت نامعلوم اعضای خانواده

کشف جسد پدر و دختر این معمای جنایی را پیچیده کرده بود. آنها هر دو با شیوه‌ای یکسان در مزرعه‌شان به قتل رسیده بودند. اما مهم‌ترین پرسش این بود که چه بر سر ۳عضو دیگر این خانواده آمده است؟ برای یافتن پاسخ این سؤال مأموران ۴۸ساعت به جست‌وجو و تحقیق پرداختند.

از آخرین تماسی که نزدیکان این خانواده با آنها داشتند مدت زیادی می‌گذشت. در این مدت هیچ‌یک از اعضای روستا آنها را ندیده بودند. آنها ۵نفری در مزرعه‌ و گاوداری‌شان که در حدود ۱۵کیلومتری تویسرکان است کار می‌کردند و  جمع‌بندی این اطلاعات نشان می‌داد به‌احتمال زیادی سایر اعضای خانواده نیز قربانی شده‌اند و باید جست‌وجوها در آنجا ادامه یابد.


اسرار چاه متروکه

در گوشه‌ای از مزرعه خانوادگی چاه متروکه‌ای قرار داشت که سال‌ها از آن استفاده نشده بود. آنطور که افراد محلی می‌گفتند این چاه ۷۰متری هنوز آب دارد. روز پنجشنبه مأموران تصمیم گرفتند تا درون چاه را بررسی کنند. آنها از هلال‌احمر و آتش‌نشانی و نیروهای غواص کمک گرفتند و از تجهیزات ویژه‌ای مثل جرثقیل استفاده شد.

اعضای تیم جست‌وجو پس از انجام ساعت‌ها جست‌وجو در عمق چاه درحالی‌که خطرات زیادی را به‌دنبال داشت موفق شدند اجساد دو نفر دیگر از اعضای این خانواده یعنی مادر و یکی از فرزندان را کشف کنند. عمق زیاد و متروکه بودن چاه از یک سو و وجود آب در آن سبب شده بود عملیات به سختی ادامه پیدا کند. هرچند جست‌وجو شامگاه پنجشنبه موقتا به پایان رسید، اما صبح جمعه با ادامه تلاش‌ها پیکر بی‌جان پنجمین عضو این خانواده نیز از چاه متروکه بیرون کشیده شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تنها عضو بازمانده این خانواده، پسر بزرگ خانواده است که چند سال قبل ازدواج کرده و در تهران زندگی می‌کند که بعد از شنیدن خبر قتل عامل خانواده‌اش خودش را به محل حادثه رساند.

در همین حال سرهنگ رضا زارعی، جانشین انتظامی استان همدان در گفت‌وگو با همشهری از تحقیقات گسترده برای رازگشایی از اسرار این جنایت هولناک خبر داد.

او گفت: تلاش‌های فنی و تخصصی پلیس آگاهی برای کشف زوایای پنهان این حادثه آغاز شده و در انتظار گزارش اولیه پزشکی قانونی درخصوص زمان و چگونگی قتل اعضای این خانواده هستیم. هنوز معلوم نیست چه فرد یا افرادی در این جنایت دخالت داشته‌اند و قربانیان تک تک یا به‌صورت دسته جمعی به قتل رسیده‌اند. بررسی‌های تکمیلی تا روشن شدن نتیجه ادامه خواهد یافت.


شناسایی مظنونان جنایت

از سوی دیگر علی بهادری، دادستان شهرستان تویسرکان از شناسایی مظنونان جنایت خبر داد و به میزان گفت: افرادی در مظان ارتکاب این قتل هستند که توسط نیروی انتطامی شناسایی و دستور تعقیب آنان صادر شده است.

او درباره علت مرگ قربانیان گفت: تا زمانی که جواب پزشکی قانونی اعلام نشود نمی‌توان علت اصلی مرگ را به‌طور شفاف گفت؛ اما ظواهر امر نشان از این دارد که مقتولان بر اثر ضربه با شئ سخت به قتل رسیده‌اند. با وجود این هنوز انگیزه قتل مشخص نیست.


کارگران ناپدید شده

در همین حال یکی از اقوام قربانیان به همشهری می‌گوید: قربانیان برای انجام کارهای گاوداری و مزرعه تعدادی کارگر مهاجر غیرمجاز داشتند که بعد از این حادثه همه آنها ناپدید شده‌اند و تحقیقات پلیس برای پیداکردن آنها آغاز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha