دانشمندان در مطالعه‌ای جدید دریافته اند سرعت بالا و پایین رفتن در پله ها شاخصی برای نشان دادن سلامت قلب است.

اسرار سلامت قلب در سرعت بالا و پایین رفتن از پله‌ها

سلامت نیوز:دانشمندان در مطالعه‌ای جدید دریافته اند سرعت بالا و پایین رفتن در پله ها شاخصی برای نشان دادن سلامت قلب است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا دانشمندان در مطالعه ای جدید اعلام کرده اند که توانایی بالا رفتن از ۶۰ پله بدون توقف در کمتر از یک دقیقه نشان دهنده سلامت قلب است.

به گزارش اسپوتنیک،دکتر خسوس پیترو متخصص قلب و عروق در بیمارستان لاکرونیا اسپانیا و نویسنده این پژوهش می‌گوید: آزمایش از طریق بالا رفتن پله‌ها راهی آسان برای بررسی سلامت قلب شماست.

دکتر پیترو اضافه کرد: اگر بالا رفتن از ۶۰ پله بیش از یک دقیقه و نیم طول بکشد، سلامتی شما حداقل امتیاز لازم را نمی‌گیرد و بهتر است در این صورت با پزشک مشورت کنید.

هدف از این مطالعه یافتن روشی ساده و ارزان برای ارزیابی سلامت قلب بود و نشان داد که بالا رفتن از پله‌ها می‌تواند به پزشکان کمک کند تا بیماران را برای معاینات جامع‌تر بررسی کنند.

نتایج تحقیق نشان داد بیمارانی که در کمتر از ۴۰ تا ۴۵ ثانیه از پله‌ها بالا می‌روند در تمرین "MET" بهداشت عمومی بیش از ۹-۱۰ امتیاز کسب کردند. مطالعات قبلی نشان داده است که به دست آوردن ۱۰ امتیاز در تمرین با میزان مرگ و میر کمتری همراه است (سالانه ۱ درصد یا کمتر یا ۱۰ درصد طی۱۰ سال). در مقابل، میزان مرگ و میر در بیمارانی که بالا رفتن آن‌ها از پله‌ها ۱/۵ دقیقه یا بیشتر طول کشیده و کمتر از ۸ امتیاز را در تمرین‌ها کسب کرده اند، ۲-۴ درصد در سال یا ۳۰درصد طی هر ۱۰ سال است.

دانشمندان همچنین دریافتند که حدود ۵۸ درصد از بیمارانی که در بیش از ۱/۵ دقیقه بالا رفتن از پله‌ها را به پایان می‌رسانند، در عملکرد قلب خود دچار اختلال هستند، در حالی که فقط ۳۲ درصد از کسانی که در کمتر از یک دقیقه از پله‌ها بالا رفتند، دچار اختلال در عملکرد قلب خود بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha