افراد زیادی در ۲۰ سالگی خود را با عادت به برخی رفتارهای ناسالم مثل ظهر خوابیدن، خرج همه پول‌هایشان و ... به اتمام می‌رسانند.

۱۰ راز موفقیت افراد در ۳۰ سالگی

سلامت نیوز: افراد زیادی در ۲۰ سالگی خود را با عادت به برخی رفتارهای ناسالم مثل ظهر خوابیدن، خرج همه پول‌هایشان و ... به اتمام می‌رسانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، اما ۳۰ سالگی زمان ایده‌آل برای تغییر عادت‌ها به شکلی است که به اهداف شخصی و حرفه‌ایتان در ادامه زندگی خود برسید. در اینجا با ۱۰ کاری که می‌تواند منجر به موافیت شما ادامه زندگی شود:

*این اطلاعات را ایندیپندنت از سایت‌های پرسش و پاسخ جمع‌آوری کرده است.

۱: سیگار نکشید

اگر تا ۳۰ سالگی سیگار می‌کشدید دیگر آن را ترک کنید، اگرچه که دیگر امکان جبران خسارت‌های وارد شده به بدنتان وجود ندارد اما تحقیقات ثابت کرده‌اند که آن‌هایی که قبل از ۴۰ سالگی سیگار کشیدن را ترک می‌کنند ۹۰درصد کمتر در خطر مرگ قرار می‌گیرند.

۲: ساعت خوابتان را ثابت کنید

شاید جبران خواب در آخر هفته‌ها وسوسه‌انگیر باشد، اما پیشنهاد می‌شود که شما هر روز یک ساعت ثابت بیدار شده و یک ساعت ثابت بخوابید. متخصصان می‌گوید اگر یک روزی بیش از حد بخوابید این خطر وجود دارد که ساعت بدنتان تغییر کند و در روزهای بعدی احساس خستگی کنید.

۳: به طور منظم ورزش می‌کنید

در نیمه دوم ۳۰ سالگی شما شروع به از دست دادن حجم عضلاتتان می‌کنید، به همین دلیل ورزش کردن در این دوره اهمیت زیادی دارد. یادتان باشد ورزشی کنید که واقعا آن را دوست دارید.

۴: خاطراتتان را بنویسید

حتی اگر همیشه به خودتان فکر می‌کنید فراموش نکنید که نوشتن افکار و احساساتتان باعث می‌شود بهتر با شرایط استرس‌زا روبرو شوید.

۵: پول جمع کنید

شاید فکر می‌کنید دوره طلایی زندگیتان به پایان رسیده است، اما مطمن باشید هرچه زودتر شروع به پول جمع کردن کنید، زمان بیشتری دارید تا از پولتان سود ببرید.

۶: به دنبال رویایتان بروید

یکی از کاربران در سایت‌های پرسش و پاسخ در این مورد نوشته است: «در گشتن به دنبال هدف‌هایتان دیر نکنید. می‌خواهید خانه بخرید؟ می‌خواهید بچه‌دار شوید؟ کتاب بنویسید؟ یکی از این اهداف را انتخاب کرده و شروع به کار کنید.

۷: یاد بگیرید با چیزی که دارید خوشحال شوید

واقعا درباره قدردانی است؛ تحقیقات ثابت کرده‌اند که قدردانی آنچه دارید باعث افزایش حس خوشحالی و کاهش احساسات منفی می‌شود.

۸: به راضی کردن دیگران فکر نکنید

چه می‌خواهید دوستانتان در فضای مجازی را تا جای ممکن کاهش دهید، چه می‌خواهید بیشتر با افرادی باشید که شما را خوشحال کنند، فراموش نکنید که این که وقت و انرژی خود را کجا صرف می‌کنید، مهم است.

۹: خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

همانطور که یک روان‌کاو نوشته است، دائما مقایسه خودتان با دیگران به شما کمک نمی‌کند که به اهدافتان برسید. بهتر است به جای فکر کردن به دیگران وقتتان را صرف فکر کردن به اهدافتان و برنامه‌ریزی برای آن صرف کنید.

۱۰: خودتان را ببخشید

یک روان‌شناس اجتماعی می‌گوید که خودشفقتی، عنصر اصلی برای موفقیت است. چراکه افراد با این ویژگی نقاط ضعف خود را قابل تغییر می‌دانند و سعی می‌کنند که در آینده اشتباهات قبلی را تکرار نکنند.

منبع: ایندیپندنت


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha