نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد که استفاده طولانی‌مدت از آسپرین قبل از تشخیص سرطان روده بزرگ (CRC) ممکن است با میزان مرگ‌ومیر این بیماری مرتبط باشد.

کاهش مرگ‌ومیر ناشی از سرطان روده بزرگ با مصرف آسپرین

سلامت نیوز: نتایج تحقیق جدید نشان می‌دهد که استفاده طولانی‌مدت از آسپرین قبل از تشخیص سرطان روده بزرگ (CRC) ممکن است با میزان مرگ‌ومیر این بیماری مرتبط باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، استفاده از آسپرین قبل از تشخیص سرطان متاستاتیک روده بزرگ ممکن است به کاهش مرگ‌ومیر CRC در کل افراد کمک کند. جلوگیری از متاستازهای آینده (یا دگرنشینی یا فراگُستری به گسترش و مهاجرت سلول‌های سرطانی از یک بافت به بافت‌های دیگر گفته می‌شود) منجر به مرگ کمتر در اثر سرطان روده بزرگ می‌شود.


به گزارش ساینس دیلی،محقق ارشد این تحقیق، دکتر پیتر ت. کمبل از انجمن سرطان آمریکا، اطلاعات مردان و زنان ثبت‌نام‌شده دومین تحقیق گروه پیشگیری از سرطان انجمن سرطان آمریکا (CPS-II) و گروه تغذیه که در ابتدای مطالعه عاری از سرطان بودند (۱۹۹۲-۱۹۹۳) و طی پیگیری تا سال ۲۰۱۵ به این بیماری مبتلا شده بودند را موردبررسی قراردادند و نتایج مرگ‌ومیر نیز تا پایان سال ۲۰۱۶ ثبت شد.


دکتر کمبل گفت: «این یافته‌ها از آن‌ جهت مهم است که بیماران سرطانی روده بزرگ برای بهبود پیش‌آگهی خود به دنبال عوامل مربوط به سبک زندگی هستند.»


این مطالعه همچنین ارتباط استفاده قبل و بعد از تشخیص سرطان را با آسپرین و داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی(NSAIDs) با مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به CRC را در میان نجات‌یافتگان از CRC بررسی کرد.


دکتر کمبل گفت: «درحالی‌که شواهد بیشتری، ترجیحا از آزمایش‌های تصادفی و کنترل‌شده موردنیاز است، یافته‌های این مطالعه منبع مهمی برای آگاهی پزشکان و نجات‌یافتگان CRC در مورد فواید و مضرات احتمالی استفاده از داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی و مصرف آسپرین ارائه کرده است.»
نتایج این تحقیق در نشریه موسسه ملی سرطان JNCI منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha