دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 307485

کیست پشت زانو (کیست بیکر) با احساس درد و کوفتگی به ویژه پس از ورزش یا بعد از انجام کاری فیزیکی همراه است، اما زمانی که درد در نقطه خاصی از بدن متمرکز شده باشد، باید مورد بررسی قرار بگیرد. درد خفیف یا متوسط در پشت زانو اغلب بر اثر التهاب کیستی در پشت زانو ایجاد می‌شود.

کیست پشت زانو چیست؟

سلامت نیوز:  کیست پشت زانو (کیست بیکر) با احساس درد و کوفتگی به ویژه پس از ورزش یا بعد از انجام کاری فیزیکی همراه است، اما زمانی که درد در نقطه خاصی از بدن متمرکز شده باشد، باید مورد بررسی قرار بگیرد. درد خفیف یا متوسط در پشت زانو اغلب بر اثر التهاب کیستی در پشت زانو ایجاد می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، تجمع زیاد مایع مفصلی در داخل کیست‌های کوچک در ناحیه پشت زانو به ویژه در مواردی مانند آرتروز زانو، درد در این ناحیه را هنگام نشستن و برخاستن ایجاد می‌کند. البته درد پشت زانو باید از درد ناشی از تشکیل لخته خون در عروق پشت زانو که درد، کبودی و تورم در ناحیه پشت زانو و ساق پا را به همراه دارد،  تشخیص  داده شود.

دلایل تشکیل کیست بیکر

از دلایل اصلی تشکیل کیست بیکر می‌توان به آسیب غضروف یا مینیسک زانو، آرتروز زانو، روماتیسم مفصلی زانو و هر گونه بیماری التهابی که مفصل زانو را ملتهب کند، اشاره کرد. درمان کیست بیکرکیست بیکر به درمان خاصی نیاز ندارد و در اغلب موارد به طور خود به خود و با گذشت زمان از بین می‌رود، اما اگر به دنبال التهاب، این کیست بزرگ و دردناک شود، باید علت اصلی بروز التهاب در مفصل شناسایی و عامل زمینه‌ای درمان شود. از روش های درمانی می توان به کشیدن مایع داخل کیست ، فیزیوتراپی و درمان دارویی اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha