سازمان دامپزشکی کشور در اطلاعیه‌ای ابتلای تعدادی از پرندگان «باغ پرندگان» شهر قم را به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تایید و اعلام کرد که موارد معدودی از پرندگان دریاچه زریوار شهر مریوان نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند.

تایید ابتلای طیور باغ پرندگان قم و مریوان به آنفلوآنزای فوق حاد

سلامت نیوز:  سازمان دامپزشکی کشور در اطلاعیه‌ای ابتلای تعدادی از پرندگان «باغ پرندگان» شهر قم را به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تایید و اعلام کرد که موارد معدودی از پرندگان دریاچه زریوار شهر مریوان نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، در اطلاعیه سازمان دامپزشکی آمده است که بر اساس بررسی‌های انجام گرفته آزمایشگاهی، بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تعدادی از پرندگان باغ پرندگان شهر قم، به تایید این سازمان رسیده است.

بنا به اطلاعیه سازمان دامپزشکی کشور؛ با شناسایی و تایید بیماری فوق حاد پرندگان در باغ پرندگان قم، در راستای برنامه ملی کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق پرندگان نسبت به انجام موازین بهداشتی قرنطینه‌ای در شعاع‌های اپیدمیولوژیک این مناطق، اقدام شده است.

همچنین از تمام صاحبان واحدهای مرغداری، مدیریت باغ‌های پرندگان، پرورش دهندگان طیور زینتی و طیور بومی درخواست شده است تا نسبت به رعایت کامل ضوابط بهداشتی در واحدهای خود اقدام کنند.

اطلاعیه سازمان نظام پزشکی همچنین از شناسایی و تایید ابتلای یک قطعه لک لک در دریاچه زریوار مریوان در استان کردستان به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خبر داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha