رئیس کل سازمان نظام پرستاری طی نامه‌ای به وزیر بهداشت، اصلاح و افزایش تعرفه‌های خدمات مراکز مراقبت و پرستاری در منزل را خواستار شد.

تعرفه پرستاری در منزل اصلاح شود/مشورت با سازمان نظام پرستاری

سلامت نیوز: رئیس کل سازمان نظام پرستاری طی نامه‌ای به وزیر بهداشت، اصلاح و افزایش تعرفه‌های خدمات مراکز مراقبت و پرستاری در منزل را خواستار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، در نامه محمد میرزابیگی رئیس کل سازمان نظام پرستاری به سعید نمکی، وزیر بهداشت آمده است: مراکز مشاوره و مراقبت‌های پرستاری در منزل در چند سال اخیر به ویژه از سال ۱۳۹۵ با رویکرد جدید مبتنی بر پرستاری جامعه نگر، علاوه بر فعالیت‌های معمول خود؛ خدمات ارزنده و شایانی را به مردم عزیز و نظام سلامت ارائه کرده اند.

بخشی از ارزنده ترین خدمات این مراکز در بحران کووید ۱۹، ارائه خدمت خارج از مراکز درمانی و در سطح منزل به بیماران کرونایی بود که طبق آمارهای موجود در یکسال گذشته بالغ بر ۵۰ هزار نفر از بیماران کرونایی از خدمات این مراکز بهره مند شدند که بار زیادی از فشارها را از دوش نظام سلامت برداشتند و به خانواده‌ها؛ سلامت و آرامش مضاعف هدیه کردند.

ارائه خدمات کیفی، ایمن و ارزان قیمت توسط این مراکز، فرصت‌های جدیدی را در عرصه مراقبت در نظام سلامت برای مردم نمایان و قابل بهره برداری کرد.

همچنین با تشکیل تیم‌های نوآور، خلاق و هم آفرین متشکل از جوانان خوشفکر تازه فارغ التحصیل و پیشکسوتان حرفه پرستاری پیشرفت‌های چشمگیری در قالب ارائه خدمات هوشمند با استفاده از برنامه سلامت دیجیتال؛ اینترنت اشیا و نیاز بیماران مزمن؛ سالمند و…، حاصل شده است که بدون شک به تقویت و حمایت‌های مادی و معنوی گسترده‌تری نیاز دارند.

بر اساس بررسی‌های کارشناسی، یکی از نقاط ضعف اساسی در مورد حداقل هزار مرکز مشاوره مراقبت‌های پرستاری فعال، عدم به روز رسانی و متناسب سازی تعرفه‌های خدمات این مراکز است که به ویژه در این دوران کرونایی با ازخودگذشتگی علیرغم ریسک خطر بالا و درآمد پایین و تضعیف بنیه اقتصادی این مراکز؛ خدمات شایانی به مردم و نظام سلامت ارائه نمودند. اما متأسفانه موضوع تعرفه‌های این مراکز مهم، هیچ گاه کارشناسی دقیق نشده است و واقعاً نمی‌دانیم، با مشورت کدام نهاد حرفه‌ای؛ تعرفه‌های این حوزه تدوین شده است؟!

نا گفته نماند، این سازمان با داشتن بالغ بر ۱۴۱ مرکز و هیأت مدیره نظام پرستاری در شهرستان‌های کشور؛ با استفاده از خرد جمعی، برآوردهای میدانی و کار کارشناسی عمیق؛ نیاز به مداخله جدی و اصلاح تعرفه‌های خدمات مراکز هوم کر را ضرورتی واجب، لازم و بدیع می‌داند.

بنابراین خواهشمند است مقرر فرمائید؛ مسئولان مربوطه با همکاری این سازمان به عنوان نماینده قانونی پرستاران؛ ضمن تجدیدنظر در فرآیندها؛ برآیندها و معیارهای ارزش گذاری خدمات هوم کر؛ تعرفه‌های مربوطه را با دقت و کارشناسی بیشتر، اصلاح کنند.

کما اینکه تعرفه‌های خدمات پزشکی همیشه با همکاری و بلکه با محوریت سازمان نظام پزشکی تعیین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha