پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3128

وزیر بهداشت از ایجاد رشته محل های جدید برای پذیرش دستیار تخصصی خبر داد و گفت: با توجه به افزایش رشته محل های جدید در تربیت دستیار تخصصی حدود 7 تا 10 درصد در پذیرش دستیار افزایش ظرفیت خواهیم داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر کامران باقری لنکرانی امروز در حاشیه نشست معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور در جمع خبرنگاران افزود: افزایش ظرفیت پذیرش دستیاری مانند ظرفیت دیگر رشته های علوم پزشکی نیست که بتوان با یک استاد که پیش از این 30 دانشجو را آموزش می داد آن را به 50 نفر افزایش داد بلکه در این راه باید نیروی انسانی به معنی عضو هیئت علمی و استاد و تخت آموزشی بیش از دیگر مقاطع آموزش پزشکی درنظر گرفته شود.

وی تأکید کرد: برای تربیت دستیار تخصصی پزشکی باید بطئی و در نظر گرفتن امکانات حرکت کنیم به همین منظور در سال تحصیلی جدید با توجه به این محدودیت ها، افزایش ظرفیت دستیاری نداشتیم اما در برخی از رشته - محل هایی که تاکنون آموزش دستیاری در آنها وجود نداشت و طی این مدت ظرفیت سازی لازم برای تربیت دستیار تخصصی پزشکی را انجام داده بودند، به آنها اجازه تربیت دستیار داده شد.

وزیر بهداشت در خصوص تسهیلاتی که برای دانشجویان استعدادهای درخشان برای شرکت در آزمون دستیاری در نظر گرفته شده است ، گفت: این تسهیلات برای رشته پزشکی در آزمون دستیاری سال جاری اعمال می شود که جزئیات آن در زمان انتخاب رشته به اطلاع داوطلبان می رسد.

وی در خصوص احیاء معاونت دانشجویی و فرهنگی در وزارت بهداشت گفت: معاونت دانشجویی و فرهنگی که در سال های پیش در معاونت آموزشی ادغام شده بود، در سال جاری به صورت معاونت دانشجویی و فرهنگی احیاء خواهیم کرد.

لنکرانی افزود: تشکیلات وزارت بهداشت به شورای عالی اداری پیشنهاد شده است و امیدواریم در سال جاری این مسئله نهایی شود.

وزیر بهداشت همچنین در خصوص ارائه امکانات رفاهی به نیروی متخصص یاد آور شد: یک نیروی متخصص پس از 24 سال تحصیل در نظام آموزشی کشور را به جایی می فرستیم که امکانات اولیه برای او فراهم نیست بنابراین نیروی چسبنده ای وجود ندارد که نیروی متخصص را در آن مناطق نگاه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در اواخر سال 84 تأمین مسکن نیروی متخصص در شهرهای کمتری از 100 هزار نفر مورد تصویب قرار گرفت و از ابتدای سال 85 اجرایی شد که یکی از فعالیت های حمایتی از این نیروها محسوب می شود.

لنکرانی ادامه داد: سهمیه گزینی برای نقاط محروم به تفکیک بیمارستان ها که در طرح خدمات نیروی انسانی دنبال می شود کمک می کند که نیروها در همان مناطق بمانند.

وی افزود: وزارت بهداشت سعی می کند که به طور کامل از ظرفیت طرح خدمات نیروی انسانی و ارائه خدمات در مناطق محروم استفاده کند. همچنین برای حقوق و مزایا این افراد پیشنهاد کرده ایم که هیئت امنا حدود 2 تا 3 میلیون تومان را برای خدمات نیروی متخصصی در مناطق مورد نیاز به تصویب برسانند.

وزیر بهداشت گفت: همچنین به شورای عالی بیمه پیشنهاد شده است که با پوشش بیمه ای برای نیروی متخصص نقاط محروم، تعرفه های معناداری تصویب کنند که نیروی متخصص در این مناطق از درآمد بیشتری برخوردار شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha