چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 313131

مصرف آب کافی روزانه برا‌ی بهبود عملکرد بدن از جمله هضم و متابولیسم، دفع مواد زاید، حفظ دمای طبیعی بدن و سالم نگه داشتن اندام‌ها ضروری است. آکادمی‌های ملی علوم، مهندسی و پزشکی توصیه می‌کنند؛ زنان برای تامین آب مورد نیاز بدن باید روزانه حدود 2/7 لیتر آب و مردان حدود 3/7 لیتر آب بنوشند.این نیاز می‌تواند از طریق غذا‌ها و نوشیدنی‌ها هم تامین شود.ادامه مطلب را در این زمینه مطالعه کنید:

عوارض نوشیدن آب سرد برای بدن

سلامت نیوز: مصرف آب کافی روزانه برا‌ی بهبود عملکرد بدن از جمله هضم و متابولیسم، دفع مواد زاید، حفظ دمای طبیعی بدن و سالم نگه داشتن اندام‌ها ضروری است. آکادمی‌های ملی علوم، مهندسی و پزشکی توصیه می‌کنند؛ زنان برای تامین آب مورد نیاز بدن باید روزانه حدود 2/7 لیتر آب و مردان حدود 3/7 لیتر آب بنوشند.این نیاز می‌تواند از طریق غذا‌ها و نوشیدنی‌ها هم تامین شود.ادامه مطلب را در این زمینه مطالعه کنید:  

 آب، این نوشیدنی معجزه‌آسا

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ، نوشیدن آب به عنوان جایگزین نوشیدنی‌های شیرین برای هضم غذا مفید است و همچنین باعث می شود وزن ایده‌آل‌تان حفظ شود ، حتی اگر آبی که می نوشید خنک باشد. نوشیدن آب خنک به سوزاندن کالری اضافی کمک می‌کند، زیرا بدن شما برای حفظ دمای داخلی خود مجبوراست بیشتر کار کند اما به احتمال زیاد نوشیدن آب سرد روشی قدرتمند برای شروع کاهش وزن نیست. 

 معایب نوشیدن آب سرد

1- زیاده روی در مصرف آب سرد، ضربان قلب را کاهش می دهد. مطالعات نشان داده است که نوشیدن آب سرد نه تنها ضربان قلب را کاهش می دهد بلکه باعث تحریک عصب واگ خواهد شد. عصبی که عملکردهای غیر ارادی بدن را کنترل می کند مستقیماً تحت تأثیر دمای پایین آب قرار دارد.

2- نوشیدن آب سرد بدن شما را با شوک روبه رو می‌کند.باید از نوشیدن آب سرد  بعد از یک فعالیت بدنی سخت به شدت جلوگیری کرد. بسیاری از افراد بعد از یک فعالیت سخت ورزشی با نوشیدن آب یخ ، تشنگی خود را برطرف می کنند.

با این حال، کارشناسان ورزشی توصیه می کنند بعد از ورزش، آب گرم بنوشید زیرا جذب آب سرد پس از انجام حرکات ورزشی برای بدن کار سختی است و ممکن است منجر به درد مزمن معده شود. 3- در برخی گزارش ها آمده است نوشیدن آب سرد منجر به کندتر شدن هضم غذا می‌شود. این عقیده بر این اساس استوار است که نوشیدن آب سرد باعث منقبض شدن معده می‌شود.

4- نوشیدن آب سرد هنگام  ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا می‌تواند شرایط تنفس‌تان را بدتر کند. 

5- نوشیدن آب سرد یخ زده باعث سردرد در برخی  افراد به ویژه افرادی که با میگرن دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌شود.برخی از افراد همچنین معتقدند که بدن شما مجبور است بیشتر کار کند تا دمای داخلی خود را (37 درجه سانتی گراد) حفظ کند.

در حالی که برخی از فرهنگ‌ها نوشیدن آب سرد را به عنوان یک خطر مهم برای سلامتی  قلمداد می‌کنند، شواهد زیادی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.( البته شاید منظورشان آب خنک باشد نه آب سرد)  اگرچه گفته می‌شود که نوشیدن آب گرم به هضم غذا و گردش خون کمک می‌کند تا سریع‌تر سموم را دفع کند اما نوشیدن آب گرم باعث می‌شود کمتر احساس تشنگی کنید این موضوع در مواقعی که دمای هوا بالاست یا فعالیت بدنی سنگینی انجام داده‌اید و بدن از طریق عرق کردن سعی در خنک کردنتان دارد، می‌تواند شما را با کم آبی مواجه کند چراکه میلی به نوشیدن آب ندارید.  پیشنهاد می کنیم در این مواقع آبی بنوشید که 2 تا 3 درجه خنک تر از دمای محیط باشد و از نوشیدن آب یخ و تگری بپزهیزید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha