یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره تاثیر رژیم غذای اشتباه بر ریزش موی غیر قابل درمان توضیح داد.

ریزش موی غیر قابل درمان با الگو پذیری از رژیم اشتباه

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره تاثیر رژیم غذای اشتباه بر ریزش موی غیر قابل درمان توضیح داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره ریزش مو اظهار کرد: همه مواد مغذی روی شادابی و سلامت مو‌های افراد نقش دارند.

او افزود: شادابی، سلامت و ریزش موی افراد ارتباط متقابلی با مصرف ویتامین و هزاران فاکتور دیگر دارد که اگر در هر کدام از آن‌ها اختلال ایجاد شود، ریزش موی افراد را به همراه خواهد داشت.

جوزدانی تصریح کرد: دریافت کافی پروتئین به خصوص در بانوان اولین و مهم‌ترین راهکار جهت تقویت مو‌ها و جلوگیری از ریزش آن هاست که از منابع گوشت ها، تخم مرغ، لبنیات و حبوبات تامین می‌شود و باید در طول روز به مصرف آن‌ها توجه ویژه شود.


این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: دریافت موثر گوشت‌ها هم از ریزش بی رویه مو‌ها جلوگیری می‌کند؛ چرا که زینک‌ها برای شادابی مو موثر هستند و این مواد در منابع حیوانی یافت می‌شوند؛ بنابراین اگر دریافت گوشت در فردی متعادل نباشد روی ریزش موی او تاثیرگذار خواهد بود.

جوزدانی بیان کرد: ویتامین A از دیگر منابع مهم جهت تقویت موهاست که جگر هم از خانواده آن بوده و بانوان بیش از آقایان به مصرف آن احتیاج دارند و استفاده از آن‌ها بسیار لازم و ضروری است، البته مصرف هویج و انبه هم در این موضوع به علت اینکه حاوی زیادی بتاکاروتن هستند مهم خواهد بود.تاثیر لبنیات در پیشگیری از ریزش مواو گفت: کلسیم و ویتامین D هم در تقویت مو‌ها و جلوگیری از ریزش مو موثر هستند که به همین علت نباید از مصرف لبنیات و مکمل‌های غذایی غافل ماند.

جوزدانی با بیان اینکه ویتامین‌های گروه B از خانواده غلات نقش بسیار مهمی در پیشگیری از ریزش مو‌ها دارند، تاکید کرد: میوه ها، سبزیجات، غلات و ... دارای ویتامین B هستند و گفتنی است که ویتامین B۱۲ تنها در گوشت‌ها نقش دارد و تمامی آن‌ها می‌توانند روی شادابی، سلامت موها، پیشگیری از ریزش مو‌ها نقش خیلی مهمی داشته باشند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مکمل‌ها همانطور که از نامشان پیداست تکمیل کننده هستند؛ بنابراین رژیم غذایی افراد باید مناسب باشد تا بتوان از مکمل‌های غذایی استفاده کرد، هر چه قدر هم مکمل‌های مخصوص ریزش مو را مصرف کنیم تا زمان استفاده موثر خواهند بود، اما اگر پایه خوبی در رژیم غذایی نداشته باشیم به محض قطع داروها، مجدد دچار ریزش مو خواهیم شد.

جوزدانی اضافه کرد: اسیدآمینه یکی از مواد غذایی ضروری جهت پیشگیری از ریزش موهاست که در منابع گوشتی و پروتئین یافت می‌شود و افراد باید در مصرف آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: یک رژیم پایه و سالم می‌تواند برای داشتن مو‌هایی سالم و شاداب موثر باشد و افراد باید در این زمینه برنامه ریزی خاصی داشته باشند.

جوزدانی اضافه کرد: اگر فردی رژیم غذایی اشتباهی بگیرد، یعنی گرسنگی زیادی را در طول روز تحمل کند و به هر بهانه‌ای موادغذایی را حذف کند و تنها بخش محدودی از آن‌ها را مصرف کند، حتما دچار ریزش موی غیر قابل درمان خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha