دوشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 315258

صبح بیدار شدن از خواب برای اکثر افراد دشوار است. نوشیدن قهوه باعث افزایش هوشیاری می‌شود و به شما کمک می‌کند که هنگام انجام هرگونه فعالیت ورزشی متمرکز شوید.

آغاز روز با یک فنجان قهوه

سلامت نیوز: صبح بیدار شدن از خواب برای اکثر افراد دشوار است. نوشیدن قهوه باعث افزایش هوشیاری می‌شود و به شما کمک می‌کند که هنگام انجام هرگونه فعالیت ورزشی متمرکز شوید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، با اینکه قهوه به دلایلی از جمله ایجاد کم‌آبی در بدن، شهرت خوبی ندارد ولی خوردن روزانه یک فنجان قهوه گرم ، صبحی با نشاط را برای شما به ارمغان می آورد
 
اگر فردی هستید که صبح کار می‌کنید، حتما از فواید نوشیدن قهوه در صبح، متعجب خواهید شد. یک مطالعه جدید نشان داده است که نوشیدن قهوه قبل از تمرین بدنی، در واقع می‌تواند عملکرد بدن شما را افزایش دهد، آن را لذت بخش‌تر کرده و همچنین ممکن است به کاهش وزن‌تان کمک کند.
 
مطالعه
 
طبق مطالعه‌ای که در ژورنال بین‌المللی تغذیه ورزشی و ورزش متابولیسم منتشر شده است، ورزشکارانی که قبل از جلسه تمرین روزانه خود، یک فنجان گرم مصرف می‌کنند، قادر به سوزاندن ۱۵ درصد کالری بیشتر به مدت سه ساعت بعد از ورزش نسبت به روز‌های قبل خواهند بود؛ همچنین مشخص شده است که نوشیدن کافئین در صبح، به حفظ کالری شما در طول روز کمک می‌کند و شما را سیر نگه می‌دارد. افرادی که کافئین می‌نوشند، نسبت به سایر افراد ۷۲ کالری کمتر مصرف می‌کنند.
 
خواب کمتری داشته باشید
 
صبح بیدار شدن از خواب برای اکثر افراد دشوار است. نوشیدن قهوه باعث افزایش هوشیاری می‌شود و به شما کمک می‌کند که هنگام انجام هرگونه فعالیت ورزشی متمرکز شوید.
 
درد عضلانی را کاهش می‌دهد
 
طبق مطالعه دیگری که در دانشگاه ایلی‌نویز انجام شده است، به این نتیجه رسیدند که مصرف قهوه باعث کاهش درد عضلات بعد از انجام یک تمرین شدید می‌شود. این به شما کمک می‌کند تا برای نتیجه بهتر سخت‌تر تلاش کنید.
 
سوخت ماهیچه‌ای
 
یک فنجان اسپرسو گرم برای صبحانه، شما را سرشار از انرژی می‌کند و حتی باعث می‌شود که بعد از تمرین احساس بی‌حالی و خستگی کمتری داشته باشید. بدون اینکه خسته شوید، می‌توانید تمرین را برای مدت زمان طولانی تری انجام دهید.
 
بیشتر افراد، اهمیت تمرکز در هنگام ورزش را درک نمی‌کنند، اما تمرکز در طول تمرین بسیار مهم است. اولا، خطر آسیب‌دیدگی را کاهش می‌دهد و ثانیا، حفظ فرم صحیح بدن برای شما آسان‌تر خواهد بود، زیرا رسیدن به هر هدف تناسب اندام بسیار مهم است.
 
چه کسانی قهوه ننوشند؟
 
اگر استرسی هستید از آنجایی که کافئین قهوه علائم استرس، دلهره، تنش و اضطراب را تشدید می‌کند، مصرف بیش از دو فنجان آن در روز توصیه نمی‌شود. اگر استرسی و مضطرب هستید، باید بیشتر مراقب باشید.
 
اگر کم‌خون هستید بدانید کافئین، این ماده محرک، حتی می‌تواند جذب آهن دریافتی را کاهش داده و منجر به ایجاد کم‌خونی ناشی از فقر آهن نیز شود.
 
اگر باردار هستید بدانید کافئین قهوه در زنان باردار موجب رشد ناقص جنین، سقط یا زایمان زودرس می‌شود.
 
اگر در دوران شیردهی به سر می‌برید  بدانید که کافئین قهوه می‌تواند از طریق شیر مادر به شیرخوار منتقل شود و نوشیدن بیش از یک فنجان آن موجب بروز بی خوابی، تحریک پذیری، امتناع از شیر خوردن و عصبی شدن شیرخوار شود.
 
از طرفی، چون کبد نوزاد به اندازه کافی رشد نیافته و آنزیم‌های خاص را ندارد، کافئین مدت زیادتری برای تجزیه شدن در بدن نوزاد می‌ماند و عوارض بیشتری را به جا می‌گذارد.
 
اگر تپش قلب دارید هم باید در مصرف کافئین احتیاط کنند. زیرا مصرف قهوه شرایط را سخت‌تر می‌کند.
 
افرادی که در معرض پوکی استخوان قرار دارند ، زنانی که در سینه خود غده فیبروکیستیک دارند نباید زیاد قهوه بنوشند.
 
قهوه به دلیل کافئین، اثر دارو‌های ضد درد را افزایش می‌دهد و این ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha