دبیر انجمن داروسازان گفت: دریافت هزینه بابت نسخه نویسی در خدمات الکترونیک با حذف دفترچه‌های بیمه قانونی بوده و منتظر مصوبه هیات وزیران هستیم.

دریافت هزینه بابت نسخه نویسی الکترونیکی قانونی است

سلامت نیوز:دبیر انجمن داروسازان گفت: دریافت هزینه بابت نسخه نویسی در خدمات الکترونیک با حذف دفترچه‌های بیمه قانونی بوده و منتظر مصوبه هیات وزیران هستیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،در چند روز اخیر در فضای مجازی مطلبی منتشر شده که با حذف دفترچه های بیمه و روش جدید نوشتن دارو روی سربرگ پزشکان (با درج کد ملی روی آن) بعد از مراجعه به داروخانه اعتبار بیمه بیمار در سامانه تامین اجتماعی چک و مبلغ ۵۱۵۰ تومان برای او فاکتور می شود.


جلیل سعیدلو  در این زمینه گفت: دریافت هزینه برای نسخه نویسی الکترونیکی در قانون پیش بینی شده و منتظر مصوبه هیات وزیران هستیم، ولی هنوز هیچ مبلغی در این زمینه از بیمار کسر نشده و این امر اعمال نمی شود.


وی اظهار داشت: با حذف دفترچه های بیمه، بر اساس مرجع قانونی هزینه نسخه الکترونیکی حقی است که به داروخانه داده شده و وظایف جدید به داروخانه ها از لحاظ نیروی انسانی و غیره تحمیل می شود که با مصوبه هیات وزیران مبلغ مورد نظر از هزینه بیمار کسر خواهد شد.


لازم به ذکر است، نحوه نسخه نویسی از سوی پزشکان به دو صورت الکترونیک و غیر الکترونیک نیز بر اساس بخشنامه ابلاغی سازمان تامین اجتماعی بوده و بصورت الکترونیک در صورت مراجعه بیمار به پزشک طرف قرارداد، پزشک پس از احراز هویت و ثبت شماره تلفن همراه متعلق به بیمار و انجام معاینه نسبت به ثبت خدمات پزشکی (اعم از انجام ویزیت، تجویز دارو و سایر خدمات تشخیصی و درمانی...) در سامانه نسخه الکترونیک اقدام می‌کند.


در این صورت حق‌الزحمه پزشک معالج طرف قرارداد برابر ضوابط مربوطه و به صورت بر خط توسط این سازمان پرداخت خواهد شد.


در ‌نسخه‌نویسی غیرالکترونیک در صورت مراجعه بیمار به پزشک طرف قرارداد، چنانچه امکان استفاده از سامانه‌های الکترونیک به هر دلیل (قطع اینترنت، قطع سامانه نسخه‌نویسی و...) میسر نباشد، پزشک پس از احراز هویت بیمار با استفاده از کارت ملی‌/شناسنامه‌/دفترچه درمانی و استعلام برخورداری وی از استحقاق درمان (پوشش بیمه درمان)، نسبت به معاینه و تجویز در سرنسخه مخصوص مطب‌/مرکز درمانی (ترجیحا در قطع A۵) اقدام ‌می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha