جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 315450

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به رگبار و رعدو برق در ۱۱ استان کشور خبر داد.

سلامت نیوز: مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به رگبار و رعدو برق در ۱۱ استان کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، صادق ضیاییان در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: امروز (۸ مرداد) در برخی مناطق گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و ارتفاعات قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک رخ خواهد.

وی ادامه داد: فردا و یکشنبه (۹ و ۱۰ مرداد) در گیلان، مازندران، اردبیل و برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گلستان، کردستان، زنجان، جنوب کرمان، شرق فارس، شمال و شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، دوشنبه و سه‌شنبه (۱۱ و ۱۲ مرداد) در بخش‌هایی از شمال غرب کشور، استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات البرز مرکزی، جنوبی کرمان، شمال و شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

ضیاییان با اشاره به اینکه از امروز تا سه‌شنبه (۸ تا ۱۲ مرداد) در نوار شرقی کشور به‌ ویژه منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک ‌پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: طی این مدت به‌ویژه امروز و فردا (۸ و ۹ مرداد) در برخی مناطق سمنان، شرق، شمال شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور سرعت وزش باد در بعضی ساعات افزایش می‌یابد که خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق نیز دور از انتظار نخواهد بود. همچنین طی ‌پنج روز آینده دریای عمان به‌ویژه مناطق شرقی دریا مواج است.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۹ مرداد) صاف تا نیمه‌ ابری و در بعدازظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ سانتیگراد و طی روز ‌یکشنبه (۱۰ مرداد) صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۸ و ۹ مرداد) اهواز با بالاترین دمای ۴۷ و ۴۶ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دمای بیشینه ۲۱ و ۲۴ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha