مدل تخت خواب و انتخاب صحیح آن نقش زیادی در ترتیب دادن یک اتاق خواب ایده‌آل دارد. از راحتی آن تا زیبایی و نقش دکوراتیو و از ابعاد و تناسب آنها با فضای اتاق خواب تا متریال به کار رفته در تخت خواب ، همه و همه در این مورد اهمیت دارند.

۵ مدل تخت خواب جدید برای فضاهای مختلف

سلامت نیوز:مدل تخت خواب و انتخاب صحیح آن نقش زیادی در ترتیب دادن یک اتاق خواب ایده‌آل دارد. از راحتی آن تا زیبایی و نقش دکوراتیو و از ابعاد و تناسب آنها با فضای اتاق خواب تا متریال به کار رفته در تخت خواب ، همه و همه در این مورد اهمیت دارند.


تخت مناسب اتاق من کدام است؟
خواب از اصلی ترین نیازهای انسان و اغلب موجودات زنده است. فرصتی بی نظیر برای استراحت و به دست آوردن انرژی صرف شده طی روز، که اگر در شرایط مناسبی انجام شود نتایج فوق العاده ای خواهد داشت. تا جایی که میتوان گفت هیچ چیز مثل یک خواب کامل، راحت و عمیق نمی‌تواند خستگی را از تن به در کند!


شرط اول برای رسیدن به چنین خوابی، داشتن مکان و بستری مناسب است. محلی امن که راحتی و سلامتی فرد را حفظ کرده و به اندازه کافی جا داشته باشد.


خرید تخت خواب و نقش آن در دکوراسیون اتاق خواب
به جرات می‌توان گفت هیچ یک از اجزای اتاق مانند تخت خواب و مدل آن، محیط اتاق را عوض نمی‌کند! امروزه اغلب مردم در اتاق خواب خود از تخت خواب استفاده می‌کنند و انتخاب و خرید تخت، چالشی جدی در تکمیل دکوراسیون اتاق خواب به شمار می‌آید.

 مدل، اندازه و رنگ تخت خواب نشان دهنده حال و هوای کلی این فضاست و بیشترین تاثیر را روی آن دارد.
همانقدر که یک تخت خواب متناسب و به اندازه می‌تواند اتاق خواب را شیک  برازنده کند، کوچک یا بزرگ بودن بیش از حد آن هم دست و پاگیر یا کلافه کننده است.

تخت خواب کودک و نوجوان
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که فرزندان خردسال یا نوجوان دارید، لابد از چالش خرید تخت خواب برای آنها تا حدودی آگاهید. سلیقه و خواست آنها در این مورد تفاوت زیادی با بزرگسالان دارد و نوع تخت خواب مناسب برای آنها هم بر همین اساس متفاوت خواهد بود.


شرایط بدنی و تحرک کودکان باید در انتخاب این بخش از دکوراسیون کاربردی اتاق خواب آنها در نظر گرفته شود. برای مثال نوجوانان به ویژه پسران از تحرک زیادی حتی هنگام خواب برخوردارند که لزوم خرید تخت محکم را برای آنها مشخص می‌کند. همینطور داشتن وسایل زیاد به ویژه در نوجوانان، تخت خواب کشودار را به انتخابی مناسب در این مورد بدل می‌کند.


تخت خواب دخترانه معمولا رنگ بندی روشن تری داشته و با توجه به دکوراسیون اتاق خواب دختران انتخاب می شود.

تخت خواب چوبی کلاسیک یا سلطنتی


این مورد به‌ویژه برای طرفداران سبک دکوراسیون کلاسیک بسیار مناسب است. جادار بودن اغلب این نوع تخت ها نیز، لزوم انتخاب آنها برای اتاق خواب بزرگ را نشان می‌دهد. طرح و نقش به‌کار رفته بر روی حاشیه و پایه چوبی این نوع تخت ها به ویژه در مدل سلطنتی برای این سبک کاملا هماهنگ بوده و محیط اتاق خواب را تجملاتی و تشریفاتی می‌کند.


مورد دیگر قیمت بالای این نوع تخت است که با مصرف چوب مرغوب و هزینه یراق آلات مصرفی شکل گرفته است. همینطور مونتاژ قوی در قطعات تخت خواب سلطنتی که رضایت مشکل پسندان را هم تامین می‌کند.


تخت خواب مدرن
این روزها اجرای دکوراسیون و خرید تخت خواب مدرن در بسیاری از منازل معمول است. سادگی و شیک بودن این نوع تخت خواب در کنار نمای زیبا، وزن کم و سهولت جابجایی کار با این لوازم را آسان کرده و آنها را به انتخاب اول اغلب مردم تبدیل کرده است.


قیمت تخت خواب مدرن هم نسبت به دیگر انواع مدل تخت خواب مناسب‌تر و تمایل به آن را بیشتر می‌کند. این نوع دکوراتیو زیبا و شیک دارای قابلیت ست شدن با سایر اجزای دکوری است که آن را بین جوانان و اهل مد محبوب کرده است.


از حمل آسان به‌دلیل وزن و حجم کم تا امکان مونتاژ و نصب قطعات در محل که در بسیاری از مدل‌های این نوع تخت خواب وجود دارد جزو امتیازات آن به شمار می‌آید. به همین دلایل هم تهیه این سبک تخت برای منازل آپارتمانی، که این روزها کم هم نیستند، از هر نظر به‌صرفه و مناسب است.


 

تخت خواب فلزی
انتخاب فلز برای تهیه تخت خواب گزینه‌ای خاص است و مزایا و معایبی به همراه دارد. برای مثال در نقاط مرطوب یا منازل نمناک، این انتخاب گاهی با زنگ زدن فلز تخت همراه بوده و دردسرهایی ایجاد کند. همینطور کاربرد فلز در ساخت تخت خواب بسته به نوع آن می‌تواند با وزن زیادی همراه باشد که چندان مطلوب نیست.


تخت خواب ام‌دی‌اف
ام‌دی‌اف نوعی چوب فراوری شده و صنعتی است که در صنایع دکوراتیو کاربردهای زیادی دارد. موارد استفاده فراوان آن را می‌توان به مزایایی نسبت داد که کاربرد آن طی سال ها از خود نشان داده است:


MDF شیک و سبک است، به آسانی تمیز می‌شود، حمل و جابجایی آسانی دارد و به راحتی قابل مونتاژ است! به‌علاوه قیمت تخت خواب ام‌دی‌اف نسبت به سایر مدل‌های چوبی ارزان‌تر است.


انواع تخت خواب دو نفره و یک نفره لمسه کاری و مدرن را در فروشگاه گرم و نرم مشاهده نموده و با دیگر مدل ها مقایسه کنید.


معرفی محصول

تخت خواب سلطنتی سورنا با داشتن جلوه ظاهری کم نظیر و بسیار زیبا، به ‌دلیل وجود سایزبندی می‌تواند برای هر نوع تشک مورد استفاده قرار گیرد. تاج لمسه‌کاری و لطافت پارچه مازراتی مصرفی در آن، سورنا را به محصولی بسیار شیک و مناسب برای اتاق خواب های لاکچری و تجملاتی تبدیل کرده است. فوم به‌کار رفته در بخش لمسه‌کاری به این محصول لطافتی خاص داده و آن را برای افراد حساس مناسب نموده است.


کلیه این نمونه‌ها با کاربرد متریال ضد میکروب و آنتی آلرژیک تهیه شده و برای همه سنین و افراد مناسبند.

تعریف تخت خواب مناسب و ایده‌آل برای افراد و فضاهای مختلف بی‌شک با یکدیگر بسیار متفاوت است. یک نمونه از این کالا که برای فردی بسیار مفید و مناسب است می‌تواند برای دیگری گزینه خوبی محسوب نشود. تفاوت در رنگ و اندازه، سبک ساخت و متریال مصرفی و در نهایت قیمت تخت خواب از عوامل مهم و موثر در این انتخاب به شمار می‌آیند.


فروشگاه گرم و نرم عرضه کننده تنوع بالایی از مدل تخت خواب با در نظر گرفتن تمامی سلیقه هاست. این مجموعه عرضه برندهای مختلف این کالا را در برنامه کاری خود قرار داده است. به این ترتیب شما با هر نوع سلیقه و توان مالی می‌توانید یکی از این مدل‌ها را در لیست خرید برای اتاق خواب یا جهیزیه قرار دهید.


گردآوری توسط مهین مکتبی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha