دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 315624

تعریق بیش از حد می‌تواند نشانه بروز مشکلی اساسی برای سلامتی باشد. گاهی اوقات، تشخیص این تفاوت ممکن است دشوار باشد. تعریق بیش از حد می‌تواند نشانه‌ اختلال پزشکی جدی‌تری باشد مانند حمله قلبی، عفونت، مشکل تیروئید یا حتی سرطان.

رابطه بین عرق کردن و برخی بیماری‌ها

سلامت نیوز:تعریق بیش از حد می‌تواند نشانه بروز مشکلی اساسی برای سلامتی باشد. گاهی اوقات، تشخیص این تفاوت ممکن است دشوار باشد. تعریق بیش از حد می‌تواند نشانه‌ اختلال پزشکی جدی‌تری باشد مانند حمله قلبی، عفونت، مشکل تیروئید یا حتی سرطان. 

فقط در شب‌ عرق می‌کنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،اگر دمای اتاق خود را خنک نگه می‌دارید، از ملحفه‌های خنک استفاده می‌کنید و شب‌ها همچنان تعریق بیش از حد دارید، ممکن است به یک بیماری پزشکی زمینه‌ای دیگر مبتلا باشید. تعریق شبانه می‌تواند به معنای وجود برخی عفونت‌ها مانند سل یا آنفلوآنزا باشد. 

 بی دلیل عرق می‌کنیداگر پزشک تان احتمال ابتلا به تمام بیماری‌های زمینه‌ای بالقوه و دلایل دیگر (مانند خوردن غذاهای پر ادویه یا ورزش کردن) را رد کرده باشد، ممکن است غده‌های عرقی بیش‌فعالی داشته باشید. برخی افراد، غدد تعریقی بیش‌فعال دارند، بنابراین حتی کوچک ترین محرک محیطی نیز باعث تعریق آن‌ها می‌شود. 

کاهش وزن ناگهانی داشته اید

اگر به سرعت لاغر می‌شوید و بیش از حد عرق می‌کنید، ممکن است به پرکاری تیروئید مبتلا باشید.عفونت‌هایی از جمله سل و مونونوکلئوز و همچنین انواع خاصی از سرطان‌ها هم می‌تواند منجر به بروز  این علایم شود. 

کل بدن تان عرق می‌کند

تعریق در کل بدن می‌تواند به واسطه‌ اشکال مختلف هایپرهیدروز ثانویه باشد که به سبب وجود یک اختلال یا مصرف دارویی به‌خصوص است. در عین حال، در هایپرهیدروز اولیه هم تعریق بیش از اندازه وجود دارد که در نقاط خاصی از بدن (زیر بغل، صورت یا کف دست) دیده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha