یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 315859

باید بدانید که ۶ هورمون می‌تواند تنظیم عملکرد بدن را بهم بریزد و موجب چاقی و اضافه وزن شود.

۶ هورمونی که وزنتان را بالا می‌برد

سلامت نیوز:باید بدانید که ۶ هورمون می‌تواند تنظیم عملکرد بدن را بهم بریزد و موجب چاقی و اضافه وزن شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از افراد با مشکل چاقی رو به رو هستند، باید بدانید که بخش عمده ای از وزن ما با هورمون ها کنترل می شوند. پژوهش ها نشان می‌دهند که هورمون ها بر میزان اشتها و چربی های ذخیره شده اثر می گذارند.در این مطب با مواردی که منشا اصلی چاقی هستند آشنا شوید.


چاقی از طریق مشکلات تیروئیدی

تیروئید شایع‌ترین علل به ریختن تعادل هورمونی در خانم هاست. کم کاری تیروئید بیماری است که در آن بدن هورمون تیروئید کافی تولید نمی کند و این موضوع باعث می‌شود فرد دچار افزایش وزن شود.


استروژن عامل دیگر چاقی

 استروژن یک هورمون زنانه است که کاهش سطح آن می‌تواند باعث افزایش وزن در دوران یائسگی شود. سلول‌های چربی منبع دیگری از استروژن هستند که کالری را به چربی تبدیل می‌کنند و از این رو می‌توانند باعث چاقی در خانم‌ها شوند.


پروژسترون

سطح هورمون پروژسترون در دوران یائسگی در بدن کاهش می‌یابد که این کاهش ممکن است باعث نفخ و جمع شدن آب در بدن زنان می‌شود. از نشانه‌های کاهش پروژسترون این است که شما حس می‌کنید، بدن شما نسبت قبل سنگین‌تر شده است.


تستسترون

نامتعادل بودن میزان تستسترون می‌تواند باعث اختلالات قاعدگی، رشد مو‌های صورت، آکنه، ناباروری و از همه مهم‌تر چاقی در خانم‌ها شود.


انسولین

مسئول تنظیم چربی و کربوهیدرات در بدن است. این هورمون به بدن اجازه می‌دهد از گلوکز استفاده کند. سطح بالای انسولین در بدن خانم‌ها منجر به افزایش وزن خواهد شد.


هورمون استرس یا کورتیزل

هورمون استرس، به تنظیم فشار خون و سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و مقادیر بالای آن در بدن منجر به افزایش اشتها و در نتیجه چاقی خواهد شد. استرس و کمبود خواب دو دلیل عمده در بالا رفتن سطح کورتیزل در بدن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha